نامه هشدارآمیز نهاد های بهداشتی و درمانی آمریکا علیه ترامپ

به گزارش مجله عکس، بیش از 300 نهاد بهداشتی و درمانی در آمریکا طی نامه ای به وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده خواهان توقف دخالت های سیاسی در امور بهداشتی این کشور شدند.

نامه هشدارآمیز نهاد های بهداشتی و درمانی آمریکا علیه ترامپ

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، حدود 350 نهاد بهداشت عمومی، نهاد بهداشت محلی و گروه های ذی نفوذ در زمینه بهداشت و درمان در آمریکا طی نامه ای به الکس ازار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده خواهان توقف دخالت های سیاسی در امور بهداشتی این کشور شدند.

به نوشته وبگاه پالیتکو، این نهاد ها در دادخواست خود از الکس ازار خواسته اند در حمایت از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای مخالفت با دخالت های سیاسی در این خصوص نقش بسزایی ایفا نماید.

پالیتکو همچنین نوشت، این نهاد ها به دلیلی ناامیدی از پاسخ ترامپ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و نگرانی در خصوص اینکه دولت وی در حال کنار گذاشتن متخصصان خود و سست کردن اعتماد مردم به مقامات بهداشتی است، حمایت خود از این نهاد فدرال را اعلام نموده اند.

این نهاد ها امروز (سه شنبه) در نامه ای نوشتند: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری همچنان یک مؤسسه بهداشت عمومی برتر جهانی است و باید در بحبوحه این همه گیری با آن اینگونه برخورد گردد. ما باید صدای ناتوان این مرکز را تقویت کنیم، نه اینکه آن را خسته کنیم.

این هجمه از سوی این نهاد ها در حالی علیه ترامپ وارد شده که به دلیل بی توجهی وی به این بیماری همه گیر، شرایط بهداشت عمومی آمریکا به شرایط هشدار رسیده است.

به نوشته پالیتکو، ترامپ حتی از تشویق مردم به انجام اقدامات اساسی مانند پوشیدن ماسک خودداری نموده و با وجود اینکه تعداد مبتلایان به طور روزافزونی در کشورش افزایش می یابد، بر این نکته اصرار دارد که ویروس کرونا ناپدید خواهد شد.

این نامه به اختلاف عمیق بین مقامات فدرال ارشد و مقامات محلی آمریکا که در مقابله با ویروس کرونا مسئول هستند، اشاره نموده است.

در این نامه همچنین آمده است: ما از خبر های روز افزون مقاومت در برابر پیغام های بهداشتی موثق و همچنین تهدید مقامات و نهاد های بهداشتی عمیقاً نگران هستیم. چنین گرایش هایی سلامت و رفاه شهروندان آمریکا را در یک مقطع حساس به خطر می اندازد در حالی که مبتلایان به بیماری کووید-19 در حال افزایش است.

پالیتکو همچنین نوشت این اظهارات هنوز در مراحل اولیه خود هستند و نتیجه کار می تواند ماهیت های مختلفی داشته باشد.

آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی فدرال آمریکا نیز روز گذشته گفت این کشور هرگز کاهش مبتلایان به کووید-19 را آنطور که انتظار می رفت تجربه ننموده و بنابراین همچنان به شدت با موج اول این بیماری درگیر است.

وی در اظهارات خود گفت آمریکا همچنان تا زانو درگیر موج اول بحران کروناست.

فائوچی همچنین گفت در هفته گذشته چندین بار رکورد ابتلای روزانه بیش از 50 هزار نفر در آمریکا به ثبت رسید که شرایطی جدی است و باید فوراً به آن رسیدگی گردد. او این صحبت ها را در مصاحبه با فرنسیس کولینز مدیر انستیتوی ملی بهداشت آمریکا اعلام کرد که در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

اظهارات وی در این باره در حالی مطرح شد که بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آمار فوتی های آمریکا از 130 هزار نفر عبور نموده و مواد ابتلا هم به حدود 3 میلیون نفر رسیده است.

از سوی دیگر دانشگاه جانز هاپکینز امروز (سه شنبه) گزارش داد که در 24 ساعت گذشته، 338 نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به 130 هزار و 284 نفر برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1143

به "نامه هشدارآمیز نهاد های بهداشتی و درمانی آمریکا علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه هشدارآمیز نهاد های بهداشتی و درمانی آمریکا علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید