نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره فلج شدن سیاسی اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش مجله عکس، نخست وزیر اسبق ایتالیا با اشاره به وخامت اوضاع سیاسی اتحادیه اروپا درباره درجا زدن و فلج شدن سیاسی این اتحادیه هشدار داد.

نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره فلج شدن سیاسی اتحادیه اروپا هشدار داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رومانو پرودی، نخست وزیر اسبق ایتالیا و رئیس کمیسیون اسبق اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه اتریشی استاندارد بر لزوم پیوستن کشورهای بالکان به اتحادیه اروپا تاکید نموده و گفت: اروپا بدون بالکان، بدون صربستان و بدون آلبانی اروپا نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که یک مسئله در اتحادیه اروپا تغییر ننموده است؛ فرقی ننموده که اروپا 9 عضو یا 25 عضو داشته باشد مسئله همیشگی اروپا انگلیس بوده است.

پرودی با این همه ابراز اطمینان کرد که همه پرسی انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا به نفع این اتحادیه نتیجه خواهد داد و روند اتحاد و یکپارچگی در این اتحادیه بعد از آن تسریع می گردد.

نخست وزیر اسبق ایتالیا همچنین به مسئله تروریسم اشاره نموده و گفت: ترس کنونی از تروریسم در اتحادیه اروپا به ناامنی و ناآرامی منجر شده است. اینکه آیا این مسئله همچنین به کند شدن رشد مالی و ناآرامی ها در بازارها راهنمایی می گردد به این مسئله بستگی دارد که اروپا چگونه با این مسئله رفتار کند. من خواهان عقل و خردمندی بیشتر در این راستا هستم.

پرودی بر این عقیده است که اروپای امروز در جا زده و پیش نمی رود. سال هاست که هیچ پیشرفتی در اروپا وجود نداشته است.

وی همچنین گفت: این در جا زدن اروپا به این دلیل است که اصلاحات مالی مانند تشکیل اتحادیه بانکی در کنار اصلاحات سیاسی قرار نگرفته است. در این اتحادیه دولتمردانی وجود ندارند که اصلاحات سیاسی لازم را در پیش گیرند.

وی اضافه نمود: فرانسه ضعیف شده است و انگلیس هم با تصمیمات خود برای برگزاری همه پرسی جهت خودکشی را شروع نموده است. قدرت موضع رهبری در آلمان هم کاهش یافته است.

پرودی در ادامه کم تر امکان پیشرفتی برای اتحادیه اروپا را دیده و گفت: در این اتحادیه نه یک استراتژی دفاعی و نه یک استراتژی سیاست خارجی واحد وجود ندارد.

وی همچنین در نتیجه استراتژی اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم ابراز شک و تردید کرد.

رئیس کمیسیون اسبق اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این مصاحبه سیاست های پولی ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا را تمجید نموده و گفت: ما همچنین در سطح سیاسی به یک دراگی احتیاج داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 542

به "نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره فلج شدن سیاسی اتحادیه اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره فلج شدن سیاسی اتحادیه اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید