نخست وزیر اوکراین روسیه را مسئول سقوط هواپیمای خطوط مالزی دانست

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: نخست وزیر اوکراین روسیه را مسئول سقوط هواپیمای خطوط مالزی در شرق این کشور دانسته و خواهان پاسخ قاطعانه و سخت جامعه بین المللی در برابر مسکو شد.

نخست وزیر اوکراین روسیه را مسئول سقوط هواپیمای خطوط مالزی دانست

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین در تبادل نظر با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه درباره هواپیمای مسافربری خطوط مالزی که اخیرا در شرق این کشور سقوط کرد گفت: به عنوان نخست وزیر، من باید مدارک قوی در این باره داشته باشم. اما آنچه که من مطمئن می توانم بگویم این است که این هواپیما از منطقه ای مورد هدف قرار گرفته که کاملا توسط شورشیان کنترل می شده است. دوم اینکه تمام موشک های زمین به هوای اوکراین در جاهای دیگری مستقر شده اند. ما آماده هستیم که اینجا شواهدی را فاش کنیم. این موضوع به سادگی به وسیله ماهواره قابل آنالیز است. در این جهان ما نمی توانیم هیچ چیز را مخفی کنیم. سوم اینکه ما در طول عملیات ضد تروریستی هرگز از موشک استفاده نکرده ایم.

وی اضافه کرد: چهارم اینکه این سیستم های زمین به هوا فراوری روسیه هستند. پنجم اینکه ما می دانیم که این سیستم های موشکی از طرف گوریل های مست نمی تواند به کار گرفته گردد. در این راستا به کارکنان بسیار حرفه ای احتیاج است تا اهداف را برای جهت دهی این موشک ها مورد استفاده قرار دهند. احتمالا کارکنان متخصص این سیستم از روسیه آمده اند.

وی در ادامه گفت در کشور من هیچ درگیری داخلی وجود ندارد. من از حدود دو ماه پیش گفته ام که اوکراین در یک جنگی واقع شده است که توسط روسیه حمایت می گردد و این تعریف درست جنگ در کشور ما است.

نخست وزیر اوکراین در بخش دیگری از این تبادل نظر خواهان پاسخ قاطع و سخت جامعه بین المللی به اقدامات روسیه در اوکراین شده و با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای خطوط مالزی در شرق اوکراین و کشته شدن 298 سرنشین بی گناه آن گفت: هر کسی در این جهان می فهمد که این حادثه به دلیل موضع روسیه و حمایت این کشور رخ داده است و این حقیقت است.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که ما نمی توانیم به تنهایی از پس این وضعیت در اوکراین برآِییم. این تنها یک درگیری بین اوکراین و روسیه نیست. بعد از هدف قرار دریافت هواپیمای مسافربری خطوط مالزی این به یک درگیری بین المللی تبدیل شده است. یاری های بین المللی، یاری های نظامی، قطعنامه و تبادل نظر چیزهایی است که ما به آن ها احتیاج داریم.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 413

به "نخست وزیر اوکراین روسیه را مسئول سقوط هواپیمای خطوط مالزی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اوکراین روسیه را مسئول سقوط هواپیمای خطوط مالزی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید