نقدینگی موردنیاز برای پیش خرید آپارتمان در مشهد

به گزارش مجله عکس، مشهد یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می گردد که با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر، شاهد ازدحام و شلوغی زیادی در این آن هستیم. البته این شلوغی و ازدحام به رونق مالی در این شهر منجر شده است. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی مسکن است و به موازات افزایش جمعیت در شهرهای مختلف لزوم تهیه مسکن برای آنان نیز مطرح می گردد. هم اکنون افراد به روش های مختلفی می توانند، صاحب خانه شوند. یکی از این روش ها پیش خرید است. پیش خرید آپارتمان به این معناست که شما قبل از اینکه خانه را تحویل بگیرید، هزینه آن را پرداخت می کنید. در مقابل، سازنده آپارتمان طی اسنادی این اطمینان را به شما می دهد که در موعد مقرر آپارتمان را تحویل می گیرید. در مطلب امروز علاوه بر مزایا و معایب پیش فروش آپارتمان، هزینه پیش خرید آپارتمان در مشهد را اعلام می کنیم. اگر قصد خرید خانه در مشهد به این روش را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نقدینگی موردنیاز برای پیش خرید آپارتمان در مشهد

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان

معایب

  1. متأسفانه در این روش احتمال بروز اختلاف میان طرفین خیلی زیاد است و فروشنده و خریدار معمولا با مسائلی روبرو می شوند.
  2. همان طور که می دانید وقتی شما یک آپارتمان را پیش خرید می کنید، در زمان پرداخت هزینه هنوز ساخت آن تکمیل نشده است، بنابراین شما دقیقا نمی دانید که آنچه در حال خریدش هستید، دقیقا چه ویژگی هایی دارد. البته فروشنده مکلف است به خریدار بگوید که از چه مصالحی استفاده می نماید و آپارتمان را با چه ویژگی هایی تحویل می دهد. اما شنیدن کی بود مانند دیدن.
  3. از آنجایی که در زمان پیش خرید آپارتمان هنوز ساخت آن تکمیل نشده است و بعدا خانه به شما تحویل داده می شود، این امکان وجود دارد که آپارتمان به لحاظ زیبایی مورد پسندتان نباشد و اصلاً آن چیزی که شما انتظار داشتید با چیزی که تحویل می گیرید، تفاوت زیادی داشته باشد.
  4. امکان دارد فروشنده نتواند پروژه را به اتمام برساند و نیمه کاره آن را رها کند. اگرچه خریداران در این موارد می توانند به صورت قانونی اقدام نمایند، امّا به طور کلی به دردسر می افتند.

مزایا

  1. پیش خرید آپارتمان به افرادیکه در هنگام خرید پول کافی ندارند، این امکان را می دهد که به صورت خرد خرد پول را واریز نمایند.
  2. به یاد داشته باشید که خانه های پیش فروش نسبت به خانه های آماده قیمت پایین تری دارند. بنابراین، با استفاده از این روش می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.
  3. در بعضی موارد این امکان وجود دارد که قرارداد اقساطی با خریدار بسته شود و پول خرید مسکن به صورت قسطی پرداخت شود. این نوع خرید مسکن برای خریداران راحت تر است، زیرا مجبور نیستند به صورت یکجا بهای آپارتمان را بپردازند.
  4. از آنجایی که آپارتمان در حال ساخت است، خریدار می تواند در خصوص فرایند ساخت خانه نظر بدهد. در این موارد، خریدار می تواند از فروشنده بخواهد که از مصالح دلخواه او استفاده کند. مثلا خریدار می تواند در فرایند انتخاب کاشی ها، سرامیک ها، شیر های آب و … نظر بدهد.

چرا پیش فروش آپارتمان در مشهد افزایش یافته است؟

یکی از دلایل افزایش قراردادهای پیش فروش ساختمان در مشهد، افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم است. به این ترتیب افرادی که توان خرید آپارتمان کامل شده را ندارند، برای پیش خرید آپارتمان اقدام می نمایند.

چرا طرفین پیش خرید و پیش فروش آپارتمان با مشکل روبرو می شوند؟

جالب است بدانید که به موازات افزایش قراردادهای پیش فروش آپارتمان در مشهد، شاهد افزایش دعاوی حقوقی در این زمینه هستیم. کارشناسان مسکن اعتقاد دارند که دلیل بروز این اختلافات، عدم مطالعه و اشراف دقیق به قوانین پیش فروش است. متاسفانه در حال حاضر، بعضی از خریداران به خاطر آشنایی نسبی با فروشنده، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در قالب یک توافق ساده با پیش فروش نمایندگان توافق می نمایند. این توافق های ساده و فارغ از فرایندهای قانونی، موجب بروز مسائل عدیده برای فروشندگان و خریداران هستند.

این در حالی است که ما قوانین کامل و جامعی در زمینه پیش فروش داریم و تنها مشکل این است که مردم به این قوانین اشراف ندارند و به آن عمل نمی نمایند. اگر این قوانین به صورت کامل توسط خریداران و فروشندگان مطالعه شود، از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری می شود. جالب اینکه، اگر فرایند پیش خرید آپارتمان به صورت قانونی طی شود، هر دو طرف سود می نمایند. چرا که سازنده ملک، هزینه خانه را قبل از تحویل دریافت می نماید و در زمان مقرر آن را تحویل می دهد و به سود می رسد و خریدار نیز فارغ از فشارهای ناشی از پرداخت یکجای بهای آپارتمان، خانه دار می شود.

توصیه

اگر قصد دارید خانه ای را پیش خرید کنید، سعی کنید درباره قوانین پیش فروش مطالعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. در مرحله بعدی سعی کنید از افرادیکه کارشناس هستند، یاری بگیرید و با آگاهی اقدام نمایید. موضوع دیگر این است که هرگز در قالب توافقات خانوادگی و محبت آمیز نسبت به پیش خرید آپارتمان اقدام نکنید. این توافق ها ممکن است باعث بروز مسائل جبران ناپذیری برای شما شوند. از سوی دیگر، این قراردادها شرایط را برای سوءاستفاده بعضی از سودجویان مهیا می نماید. حتماً روال قانونی را برای پیش خرید آپارتمان طی کنید تا با آسودگی خاطر این کار را انجام دهید.

برای پیش خرید آپارتمان در مشهد به چقدر نقدینگی احتیاج داریم؟

همان طور که گفتیم امروزه پیش فروش آپارتمان در مشهد بسیار رواج پیدا نموده است. حالا این سوال پیش می آید که برای پیش خرید یک آپارتمان در مشهد به چه میزان نقدینگی احتیاج داریم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آپارتمان ها با قیمت های مختلف در مشهد پیش فروش می شوند. به طوری که شما با 7 میلیون تومان هم می توانید در این شهر آپارتمان پیش خرید کنید و آپارتمان 2 و نیم میلیاردی هم برای پیش خرید پیدا می کنید. این گستره وسیع قیمتی به این دلیل است که مشهد یک کلان شهر است و مناطق مختلف آن به لحاظ قیمت زمین با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در ادامه به نمونه هایی از آپارتمان هایی که می توانید در این شهر مذهبی پیش خرید کنید اشاره می کنیم:

  • آپارتمان 165 متری، مبلغ پیش خرید: 7 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار اقبال لاهوری، اقبال، سند 6 دانگ ملی، 3 خوابه، متراژ زمین 400 متر
  • آپارتمان 88 متری، مبلغ پیش خرید: 145 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار دلاوران، انتهای دلاوران برج های لویزان، 2 خوابه، تحویل 6 ماهه
  • آپارتمان 90 متری، مبلغ پیش خرید: 306 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار صادقیه، صادقیه 24 نقویه 40، 2 خوابه، تحویل 6 ماهه، متراژ زمین 450 متر. نحوه پرداخت: 206 میلیون تومان نقدی و اولیه، 20 میلیون تومان زمان سفت کاری، 20 میلیون تومان زمان سفیدکاری، 30 میلیون تومان زمان تحویل، 30 میلیون تومان زمان سند زدن
  • آپارتمان 90 متری، مبلغ پیش خرید: 333 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار مهدیه، مهدیه 43، 2 خوابه، تحویل 6 ماهه
  • آپارتمان 130 متری ، مبلغ پیش خرید: 430 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار هاشمیه، فکوری 19، دو خوابه
  • آپارتمان 120 متری، مبلغ پیش خرید: 480 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار مجیدیه، مجیدیه 27، دو خوابه، متراژ زمین 750 متر
  • آپارتمان 110 متری، مبلغ پیش خرید: 560 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار رحمانیه، رحمانیه 22، دو خوابه
  • آپارتمان 130 متری، مبلغ پیش خرید: 715 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار رحمانیه، مجیدیه 17، سه خوابه
  • آپارتمان 150 متری، مبلغ پیش خرید: 1 میلیارد و 280 میلیون تومان، آدرس: مشهد، رضاشهر، انوری، سه خواب، متراژ زمین 510 متر
  • آپارتمان 235 متری، مبلغ پیش خرید: 2 میلیارد و 600 میلیون تومان، آدرس: مشهد، بلوار هاشمیه، هاشمیه10، 4 خوابه

مناطق گران مشهد را بشناسیم

یک قاعده کلی در شهر مقدس مشهد حاکم است و آن اینکه هر چه آپارتمانی که می خواهید بخرید به حرم نزدیک تر باشد، گران قیمت تر است؛ بنابراین، اطراف حرم امام رضا، اعیان نشین محسوب می شود. از سوی دیگر مناطقی مانند هاشمیه، سجاد، احمدآباد و بلوار پیروزی را می توان جزو مناطق گران مشهد به حساب آورد.

بازارچه های لوکس و متعدد، نزدیکی به حرم مطهر، ساخت ساز توسعه یافته، معماری لوکس و شبکه حمل و نقل توسعه یافته در این مناطق باعث شده است که سرمایه داران در این مناطق حضور پررنگی داشته باشند. البته بخش زیادی از املاک این منطقه به صورت پیش فروش در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

جمع بندی

در سرانجام می توان این طور نتیجه گیری کرد که در حال حاضر به دلایل گوناگون پیش فروش آپارتمان ها در کلان شهر مشهد افزایش یافته است. نقدینگی مورداحتیاج برای پیش خرید آپارتمان در این شهر متفاوت است و با کمی حوصله و تحقیق می توانید خانه مورد نظرتان را پیدا کنید. شاید نتوان با قطعیت گفت آیا خرید خانه آماده بهتر است یا پیش خرید آن ها. به نظر می رسد، هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند و هر کسی باید با توجه به شرایط خاص خودش به آنالیز آن ها بپردازد و تصمیم بگیرد.

منبع: هومینگ
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 997

به "نقدینگی موردنیاز برای پیش خرید آپارتمان در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدینگی موردنیاز برای پیش خرید آپارتمان در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید