نماینده روسیه در شورای امنیت: تحریم ها مانع از مبارزه با کروناست

به گزارش مجله عکس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست دیشب شورای امنیت تأکید کرد که در شرایط بحران کنونی شیوع گسترده بیماری کرونا، باید تمامی تحریم های یک جانبه و چندجانبه لغو شوند تا بتوان به کشورهای در حال توسعه یاری کرد.

نماینده روسیه در شورای امنیت: تحریم ها مانع از مبارزه با کروناست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در جریان نشست شورای امنیت درباره مشکل بیماری کرونا در دنیا ، که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار گردید ، تاکید نمود که تمامی تحریم های یک جانبه و چندجانبه علیه کشورهای در حال توسعه که توسط شورای امنیت سازمان ملل در نظر گرفته نشده ، باید در شرایط بحران کنونی همه گیری عفونت ویروس کرونا برداشته شوند. متن سخنان نبنزیا در سایت رسمی دفتر نمایندگی روسیه در نیویورک منتشر شده است.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: در شرایط شیوع کرونا کشورهای در حال توسعه با مسائل بسیار زیادی روبرو هستند و به همین دلیل ابتدا باید به آنها برای مقابله با این بیماری یاری گردد. سازمان ملل متحد بهترین بستر برای هماهنگی چنین یاری هایی است. در این زمینه ، ما از همه کشورها می خواهیم تا اقدامات محدود نماینده یک طرفه یا چندجانبه و تحریم های اعمال شده خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورهای در حال توسعه را لغو نمایند.

نماینده روسیه تأکید کرد: ما نمی توانیم با یک دست یاری نموده و با دست دیگر مانع تراشی کنیم.

این دیپلمات با یادآوری اینکه کشورهای دنیا برای پیروز شدن در مبارزه با همه گیر ویروس کرونا ، باید اختلافات و تناقضات خود را کنار بگذارند، اضافه کرد: این جنگی علیه یک دشمن نامرئی است. برای شکست دادن آن و غلبه بر پیامدهای این بحران ، باید بر تعصبات ، هراس ها ، نفرت ها ، بی اعتمادی و سوءظن های خود نیز غلبه کنیم، تا بتوانیم در کنار یکدیگر در این جنگ پیروز شویم.

پیش از این، روسیه پیش نویس قطعنامه ای را به مجمع عمومی سازمان ملل، پیشنهاد داده بود که در آن بر تعهد جامعه دنیای به اصل همکاری بین کشورها در شرایط بحران های دنیای در منشور سازمان ملل تاکید شده و از کشورهای دنیا خواسته بود تا در شرایط کنونی ، سیاست اعمال تحریم ها که مردم عادی کشورها را در معرض تهدید قرار می دهد را کنار بگذارند. ولی متاسفانه آمریکا ، انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اوکراین و گرجستان ، مانع از تصویب این سند شدند و در عوض قطعنامه دیگری درباره لزوم همبستگی در مبارزه با بیماری کرونا، بدون اشاره به تحریم ها به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 961

به "نماینده روسیه در شورای امنیت: تحریم ها مانع از مبارزه با کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده روسیه در شورای امنیت: تحریم ها مانع از مبارزه با کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید