نگرانی از بابت تامین واکسن آنفولانزا در استان نداریم

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: نگرانی از بابت تامین واکسن آنفولانزا در سطح استان نداریم.

نگرانی از بابت تامین واکسن آنفولانزا در استان نداریم

پرویز قزلباش در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان زنجان به موضوع شیوع آنفولانزا اشاره و اظهار کرد: هر فرد با عفونت تنفسی حاد، تب مساوی یا بیش از 38 درجه سانتی گراد و گلودرد یا سرفه و علائم دیگری همچون خستگی ، ضعف، درد عضلانی، ناراحتی گلو و قرمزی مخاط، مشکوک به ابتلا به بیماری آنفولانزا است.

وی اعلام کرد: غیرقابل پیش بینی بودن وقوع اپیدمی، سرعت و وسعت انتشار بالا، بالا بودن عوارض و مرگ و میر به ویژه در گروه های در معرض خطر، قابل سرایت بودن انواع حیوانی به انسان و حساس بودن سیستم ایمنی بدن، از دلایل اهمیت مراقبت در برابر بیماری آنفولانزا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، بر آموزش و اطلاع رسانی عمومی و تخصصی تاکید نمود و گفت: برقراری و تقویت نظام مراقبت بیماری، تامین واکسن و دارو، بهبود و تقویت نظام آزمایشگاهی، بهبود و تقویت بخش ارائه کننده خدمات بستری و درمان و انجام پژوهش های کاربردی از برنامه های مهم این بخش است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضع زنجان نسبت به سایر استان ها در نمونه های مثبت ابتلا به آنفولانزا بهتر است، توضیح داد: 226 مورد بستری داشتیم که 215 نمونه برداری انجام و 33 مورد مثبت بوده است که در این رابطه زنجان در صندلی 26 کشور قرار گرفته است.

قزلباش با اشاره به اینکه سالمندان و افراد بالای 50 سال، بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و بیماری های تنفسی، زنان باردار و افراد مابین سنین 6 تا 18 سال در معرض خطر هستند، اعلام کرد: نگرانی از بابت تامین دارو و واکسن نداریم. قابل توجه آن که بهترین زمان تزریق واکسن در شهریورماه است .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه بیان نمود: 2 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای از محل کاهش آسیب های اجتماعی برای توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه نشین اختصاص یافته است.

مسیح الله سلطانی یادآور شد: سال گذشته 1.2 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه نشین در نظر گرفته شده بود که در امسال این اعتبارات با رشد 66 درصدی روبرو شده که این حاکی از اهمیت موضوع دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به مطلع سازی در مناطق حاشیه نشین درخصوص آسیب های اجتماعی تاکید نمود و افزود: باید در این مناطق امکان سنجی و احتیاجسنجی کنیم و فعالیت ها مبتنی بر 4 آسیب اجتماعی اولویت دار تدوین و اجرا گردد.

محمد محمدی قیداری به افتتاح سرپناه شبانه معتادان در زنجان اشاره نمود و گفت: در 8 ماهه گذشته 574 نفر و در هر شبانه به طور میانگین بین 40 تا 50 نفر از این مرکز استفاده نموده اند. ضمن اینکه آموزش های رایگان، ارائه سرنگ و پد الکلی برای جلوگیری بیماری های خطرناک، خدمات استحمام و معرفی به مراکز درمانی در اختیار این افراد قرار داده شده است.

این مسئول ادامه داد: مرکز نگهداری و کمپ بانوان نیز امسال افتتاح و 29 معتاد مجاهر زن و کارتن خواب در این مرکز پذیرش شده اند. با این حال در شهر زنجان نیز یک مرکز برای نگهداری افراد بی خانمان احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 594

به "نگرانی از بابت تامین واکسن آنفولانزا در استان نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از بابت تامین واکسن آنفولانزا در استان نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید