هشدار پنتاگون به هند در مورد خرید اس400

به گزارش مجله عکس، وزیر دفاع آمریکا در دیدارش با رهبران هند بطور تلویحی اشاره نمود که خرید موشک های پیشرفته روسی توسط هند می تواند باعث تحریم های آمریکا علیه هند گردد.

هشدار پنتاگون به هند در مورد خرید اس400

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با راجنات سینگ، همتای هندی خود مساله خرید موشک های اس 400 از روسیه را به گفتگو گذاشت.

آستین به خبرنگاران در خصوص برنامه هند برای دسترسی به اس 400 روسی گفت: ما مطمئناً از همه متحدان و شرکای خود می خواهیم که از تجهیزات روسی دور شوند ... و واقعاً از هر نوع خریدهایی که موجب تحریم از جانب ما گردد ، خودداری نمایند.

وی با این حال تاکید نمود که روسیه هنوز این سیستم ها را به دهلی نو تحویل نداده است. او گفت: ما از این واقعیت آگاه هستیم که هند علاقه مند به دستیابی به این سیستم ها است اما آنها هنوز سیستم S-400 را به دست نیاورده اند ، بنابراین هیچ دلیلی برای تحریم وجود ندارد.

آمریکا در سالهای اخیر با سفرهای مکرر و افزایش فروش تسلیحات و همکاری نظامی کوشش نموده است هند را از مدار روسیه و چین خارج کند. اما خرید S-400 توسط هند می تواند نقطه مهمی باشد ، خصوصاً پس از آنکه کنگره آمریکا، ترکیه را به دلیل دستیابی به همان سیستم تحریم کرد.

مقام های آمریکا می گویند S-400 با سیستم های دفاعی آمریکا همخوانی ندارد و می تواند برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردد. آنها به ویژه نگران استفاده روسیه از S-400 برای آگاهی از توانایی های پیشرفته جنگنده F-35 هستند.

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا آستین را تحت فشار قرار داده تا موضوع را با مقامات هندی مطرح کند. او از رئیس پنتاگون خواست که مخالفت دولت بایدن را با معامله S-400 روشن کند. منندز در نامه اخیر خود به آستین نوشت: اگر هندوستان تصمیم به خرید S-400 بگیرد ، یک معامله قابل توجه و در نتیجه قابل مجازاتی براساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله مجازات خواهد بود. منندز ادامه داد: این همچنین توانایی هند برای همکاری با آمریکا در زمینه توسعه و تهیه فن آوری حساس نظامی را محدود می نماید. من انتظار دارم که در مصاحبه با همتایان هندی خود همه این چالش ها را روشن کنید.

این قانون فضای لازم را برای وزیر امور خارجه برای لغو تحریم ها برای هر کشوری که تجهیزات روسی خریداری می نماید ، فراهم می نماید. آستین گفت که ایالات متحده با کشورهایی کار می نماید که هر از گاهی تجهیزات روسی را کار می نمایند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1560

به "هشدار پنتاگون به هند در مورد خرید اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پنتاگون به هند در مورد خرید اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید