هیچ دغدغه ای برای برگزاری انتخابات سالم نداریم، افتتاح 57 پروژه در شمیرانات طی دهه فجر

به گزارش مجله عکس، فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: هیچ دغدغه ای برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و حضور حداکثری نداریم.

هیچ دغدغه ای برای برگزاری انتخابات سالم نداریم، افتتاح 57 پروژه در شمیرانات طی دهه فجر

به گزارش خبرنگاران، عزت الله خانمحمدی امروز بعدازظهر در نشست خبری ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر اعلام کرد: پروژه های عمرانی شهرستان شمیرانات که در این ایام افتتاح خواهد شد، با روینمودهای متفاوت و اولویت ها در چشم انداز توسعه شهرستان شمیرانات خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه غالب پروژه ها، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، گردشگری، خدماتی، آب رسانی شهری و روستایی و فاضلاب شهری و روستایی خواهد بود، گفت: دستگاه های مختلفی مانند شهرداری لواسان، میگون و جهاد کشاورزی و دستگاه های دیگری درگیر این پروژه ها هستند.

فرماندار شهرستان شمیرانات اظهار کرد:57 پروژه که 140 میلیارد تومان اعتبار ریالی برای آنها هزینه شده است در دهه فجر افتتاح خواهد شد که برای اولین بار است که در دهه فجر این سقف از اعتبارات هزینه می گردد.

خانمحمدی اعلام کرد: این پروژه ها 21 بهمن ماه با حضور قائم مقام وزیر کشور و مسوولان شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی درخصوص گازرسانی شهرستان شمیرانات گفت: کل پروژه گازرسانی شهرستان شمیرانات در حال اجراست و اعتباری نزدیک به 90 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و در تلاشیم که در سال اقتصادی 95-96 این پروژه به اتمام برسد.

فرماندار شهرستان شمیرانات درباره حوزه گردشگری شهرستان شمیرانات اظهار کرد: خدمات گردشگری توسط شهرداری اوشم فشم و میگون انجام گرفته است، همچنین طرح ساماندهی و ایجاد پارک ها و فضای سبز که عمدتا برای گردشگرهاست، در دستور کار قرار گرفته است.

خانمحمدی همچنین به پیگیری طرح فاز 2 سند گردشگری شهرستان شمیرانات گفت: این سند گردشگری در دستور کار است و پیگیری می کنیم که به زودی وارد مرحله اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه های گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: این پروژه ها هم درآمدزا و هم اشتغال آور است. همچنین 7 پروژه در راستای گردشگری است که 200 تا 300 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان شمیرانات اظهار کرد: پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی ادامه دارد و یک تیم فنی در حال آنالیز مسائل احتاقتصادی آب شرب لواسانات است. بحث سیستم فاضلاب شهری و روستایی به عنوان پروژه ای مهم در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در سفر رییس جمهور به شهرستان شمیرانات عملیاتی گردد.

خانمحمدی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: مطابق قانون اساسی در نظام مردم سالاری، نظام به دنبال این است که شرایط حضور مردم در مشخص سرنوشت را فراهم کند و در نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی، انتصابات امر بسیار خطیری است.

وی اضافه کرد: در انتخابات پیش رو، فرمانداری شهرستان، تکلیفی به جز اینکه شرایط و بستر حضور مردم را فراهم کند، ندارد تا حماسه حضور حداکثری را رقم بزنیم.

فرماندار شهرستان شمیرانات ادامه داد: فرمانداری به عنوان مسول برگزاری انتخابات و مسوول حسن برگزاری و سلامت انتخابات پیش رو است. برای اینکه انتخابات قانونمند و تعریف شده براساس قانون باشد، هیچ راهی به جز رعایت قانون و رعایت اصل بی طرفی نداریم و شاه بیت اقدامات ستاد انتخابات رعایت مر قانون و اصول بی طرفی و ایجاد زمینه برابر برای همه گرایشات و جریانات سیاسی است که در چارچوب نظام اسلامی می خواهند خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

خانمحمدی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد: در این انتخابات با یک وجهه تمایز روبه رو هستیم و آن این است که دو هیات نظارت و دو هیات اجرایی در این انتخابات خواهیم داشت که تعاملات فرمانداری با هر دو نهاد نظارتی در سطح عالی است. باور داریم برای اینکه انتخابات به خوبی برگزار گردد باید اعتماد عمومی که به عنوان بالاترین سرمایه اجتماعی است به دست آید.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم، تدابیر، راهکارها و تجهیزات برای انتخابات مهیا خواهد شد، توضیح داد: هیچ دغدغه ای برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و با حضور حداکثری نخواهیم داشت.

فرماندار شهرستان شمیرانات درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان شمیرانات نیز گفت: اقدامات شهرستان شمیرانات در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات شاخصی است و در حوزه برخورد با تخلفات ساخت و ساز اقدامات فرمانداری بسیار چشمگیر بوده است، بطوریکه تا حدود 80 درصد کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز داشته ایم و تأکیدمان بر همه متولیان امر این است که با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی نمایند.

خانمحمدی اضافه کرد: در حوزه اجرای احکام نزدیک به 900 فقره احکام قضایی را عملیاتی نموده ایم و قلع بنا انجام شده است، همچنین شهرستان شمیرانات، شهرستان قیمتی و گرانی است و جایی مانند تپه سرخه لواسان بالغ بر 1000 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد که با قدرت پیگیری می کنیم که حقی از مردم ضایع نگردد.

وی درخصوص نمایشگاه بهاره سال جاری گفت: قصد داریم که کل بازار شمیرانات را فروش فوق العاده اعلام کنیم، یعنی تمام پاساژها و مغازه ها در این محدوده فروش فوق العاده باشند و این مساله به وسیله رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین قیمت گذاری ها نیز آنالیز می گردد.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه با انجام این کار دیگر نیازی به فروشگاه بهاره نخواهد بود، گفت: اگر فروش فوق العاده داشته باشیم هم زمان بیشتری خواهیم داشت و هم 25 درصد کاهش قیمت خواهیم گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 858

به "هیچ دغدغه ای برای برگزاری انتخابات سالم نداریم، افتتاح 57 پروژه در شمیرانات طی دهه فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ دغدغه ای برای برگزاری انتخابات سالم نداریم، افتتاح 57 پروژه در شمیرانات طی دهه فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید