وزیر اتحاد کره جنوبی کناره گیری کرد

به گزارش مجله عکس، وزیر اتحاد کره جنوبی پس از تشدید تنش ها میان دو کُره از سمت خود کناره گیری کرد.

وزیر اتحاد کره جنوبی کناره گیری کرد

به گزارش خبرنگاران، اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ خاطرنشان کرد که با تشدید تنش ها میان دو کُره کیم یئون-چول ( Kim Yeon-chul) وزیر اتحاد کره جنوبی خاطرنشان کرد کرد که استعفای خود را ارائه نموده است.

بر اساس اعلام یونهاپ، وزیر اتحاد کره جنوبی خود را مقصر تشدید تنش های اخیر میان دو کشور می داند و به این دلیل استعفای خود را داده است.

این در حالیست که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) ساعاتی پیش خاطرنشان کرد که کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی مبنی بر اعزام نمایندگان ویژه ای به منظور کاهش تنش ها میان دو کشور را رَد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این خصوص خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ وعده داد تا که نظامیان خود را نیز مجدداً در مناطق مرزی مستقر کند.

خبرگزاری مذکور در این باره گزارش داد: حل بحران کنونی میان کره شمالی و کره جنوبی که در نتیجه بی کفایتی و بی مسئولیتی مقامات کره جنوبی به وجود آمده است، غیرممکن است و تنها زمانی به انتها می رسد که بهای مناسبی برای آن پرداخته گردد.

لازم به ذکر است، کره شمالی روز گذشته دفتر ارتباطات دو کشور در مرز با کره جنوبی را منفجر کرد. این اقدام کره شمالی در ادامه تنش های پیونگ یانگ و سئول اجرا شده است.

در همین رابطه کره شمالی با تأیید منفجر کردن دفتر هماهنگی سئول-پیونگ یانگ در مرز دو کره از قطع تمامی ارتباطات با کره جنوبی اطلاع داد.

این در حالی است که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه از همسایه شمالی خود خواست تا به کوشش ها برای رسیدن به صلح میان دو کشور وفادار بماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1101

به "وزیر اتحاد کره جنوبی کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اتحاد کره جنوبی کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید