پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان در پاریس یورش بُرد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مردم فرانسه امروز شنبه باز هم با تجمع در شهر پاریس پایتخت این کشور، به سردادن شعارهائی در مخالفت با قانون جدید امنیتی کشورشان پرداختند.

پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان در پاریس یورش بُرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تصاویر زنده ارسالی از سوی این خبرگزاری حاکیست، پلیس فرانسه هم اکنون به تظاهرات کنندگان در پاریس یورش بُرده و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده می نماید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان یکصدا شعارهائی را علیه قانون جنجالی امنیت جامع سر می دهند که در هفته های گذشته در مجلس این کشور به تصویب رسید.

تصاویر زنده ارسالی از سوی اسپوتنیک از ایستادگی معترضان مردمی مقابل پلیس فرانسه و قصد آنان برای ادامه اعتراض خود در خیابان های پاریس حکایت دارد.

لازم به ذکر است، پیشتر نیز در سایر شهرهای دیگر فرانسه از جمله نانت و تولوز اعتراضاتی به قانون امنیتی جدید توسط مردم این کشور به انجام رسیده بود.

این قانون که در انتظار تصویب نهایی از سوی سنای فرانسه بود، به دلیل اعتراضات گسترده از سوی مردم لغو شد؛ اما قانون گذاران این کشور اعلام کردند که پس از انجام بعضی تغییرات در قانون مذکور، دوباره آن را مطرح خواهند کرد.

قانون مذکور که در نوامبر سال 2020 به تویب رسیده بود، انتشار تصاویر نیروهای پلیس حین انجام وظیفه را جُرم دانسته و برای آن جریمه نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته بود.

معترضان فرانسوی نگران هستند که تصویب نهایی آن مانع از آزادی مطبوعات شده و اجازه دهد وحشیگری پلیس این کشور فاش و یا مجازات نشود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1467

به "پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان در پاریس یورش بُرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان در پاریس یورش بُرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید