پنتاگون از سرنوشت 715 میلیون دلار سلاح ارسالی به سوریه اطلاع ندارد

به گزارش مجله عکس، گزارشی جدید از دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا فاش می نماید سرنوشت 715 میلیون دلار سلاحی که آمریکا به سوریه ارسال نموده معین نیست.

پنتاگون از سرنوشت 715 میلیون دلار سلاح ارسالی به سوریه اطلاع ندارد

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران، یک گزارش جدید پنتاگون فاش نموده نیروهای آمریکایی قادر نبوده اند سرنوشت صدها هزار میلیون دلار سلاح که این کشور برای متحدانش در سوریه ارسال نموده را معین نمایند.

در گزارشی که دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا سه شنبه منتشر نموده تصریح شده مقام های ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش آمریکا در معین سرنوشت 715 میلیون دلار از تسلیحات ارسال شده برای نیروهای سوری در حال مبارزه با داعش پیروز نبوده اند.

در گزارش این نهاد آمریکایی همچنین خاطرنشان شده که هزاران سلاح هم در معرض مفقودی یا سرقت قرار گرفته اند.

دفتر بازرسی کل پنتاگون گفته نزدیک به 4100 قبضه سلاح، از جمله نارنجک انداز و مسلسل به نحو نامناسبی داخل کانتینرهای انتقال فلزات ذخیره شده اند که برای این سلاح های آسیب زا بوده اند.

در این گزارش، اشاره ای به اینکه آیا سلاح های ارسال شده برای متحدان آمریکا به دست گروه های تروریستی افتاده یا خیر اظهارنظر نشده است.

دولت آمریکا بعد از شروع ناآرامی های سوریه در سال 2011 اقدام به ارسال سلاح برای معارضان سوری در حال مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نموده است.

گزارش های متعددی که پیش از این منتشر شده اند نشان می دهند برخی از سلاح های آمریکا به دستان گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده افتاده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 807

به "پنتاگون از سرنوشت 715 میلیون دلار سلاح ارسالی به سوریه اطلاع ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون از سرنوشت 715 میلیون دلار سلاح ارسالی به سوریه اطلاع ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید