پیغام طالبان به بایدن یک روز پیش از تحلیف

به گزارش مجله عکس، طالبان، یک روز پیش از مراسم ادای سوگند جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از او خواستند به توافقنامه دوجانبه صلح احترام بگذارد و تمام نیروهای آمریکایی را تا ماه مه از افغانستان خارج کند.

پیغام طالبان به بایدن یک روز پیش از تحلیف

به نوشته ایندیپندنت، این توافقنامه، بعد از تقریبا دو سال مذاکره بین دیپلمات های آمریکایی و رهبران طالبان، در فوریه سال گذشته، در قطر امضا شد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید حفظ و اجرایی شدن توافق نامه صلح قطر، برای موفقیت مذاکرات بین افغانی و سرانجام دو دهه جنگ مهم است.

او گفت: حالا باید گام هایی برای سرانجام جنگ برداشته گردد نه اینکه جنگ طولانی گردد و این توافقنامه به همین دلیل تدوین شد.

نعیم همچنین هشدار داد: عدم اجرای کامل توافق نامه صلح دوحه، می تواند فرایند جاری مذاکرات صلح را متاثر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قراردادهای بسیاری را لغو و شماری دیگر را هم امضا کرد. جانشین ترامپ، جو بایدن با بسیاری از تصمیم های ترامپ در مورد این قراردادها، مخالفتی آشکار دارد. طالبان نگران است که بایدن توافق نامه صلح قطر را نیز لغو کند.

آمریکا، همین هفته پیش، بر اساس مفاد توافق نامه، تعداد سربازان خود در افغانستان را به کمترین سطح در دو دهه گذشته، به حدود 2 هزار و 500 نفر کاهش داد. این اتفاق، مورد استقبال طالبان نهاده شد.

مشاوران رئیس جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن، ملاحظاتی درباره توافق نامه صلح با طالبان دارند اما از کلیت مذاکرات صلح برای سرانجام جنگ در افغانستان، اعلام پشتیبانی نموده اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، پیشتر به طالبان چراغ سبز نشان داده بود.

او به شبکه سی ان ان آمریکا گفته بود که توافق دوحه بین آمریکا و طالبان، برای هر دو طرف مسئولیت به بار آورده است و آمریکا، به رهبری جو بایدن نیز، در مورد مسایل افغانستان با دیپلماسی پیش خواهد رفت. او به طور ضمنی، توافق بین آمریکا و طالبان را تایید نموده و افزوده بود که دولت جدید جو بایدن نیز از فرایند گفت وگوهای صلح حمایت می نماید.

محمد نعیم، سخنگوی طالبان در همان زمان گفت: امارت اسلامی افغانستان نیز از طرف خود تصریح می نماید که ادامه دیپلماسی، راه خوبی برای حل منازعات است. امارت اسلامی بر این باور است که پیمان دوحه، نسخه خوبی برای حل مسائل هر دو سوی مذاکره است؛ بنابراین ما خود را به تعهدات پذیرفته شده در پیمان متعهد می دانیم و از طرف مقابل هم چنین تعهدی را خواهان هستیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1476

به "پیغام طالبان به بایدن یک روز پیش از تحلیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام طالبان به بایدن یک روز پیش از تحلیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید