پیش بینی صادرات 370 میلیون دلاری از گمرکات فارس تا انتها سال جاری

به گزارش مجله عکس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: پیش بینی می گردد تا سرانجام سال جاری 370میلیون دلار صادرات به وسیله گمرکات استان به کشورهای هدف انجام گردد.

پیش بینی صادرات 370 میلیون دلاری از گمرکات فارس تا انتها سال جاری

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا ایزدی پنج شنبه دوم آبانماه در جمع خبرنگاران میزان صادرات استان فارس تا انتها شش ماهه اول سال جاری را 150 هزار تن کالا به ارزش 185 کیلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 11 درصد کاهش و از نظر ارزشی 53 درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: این تغییرات متاثر از برند سازی، فراوری با رویکرد صادرات و صادرات کالاها با ارزش اضافه کرده بالاتری نسبت به مدت مشابه قبل بوده و یا برخی از اقلام صادراتی شامل: صادرات خدمات فنی ومهندسی نرم افزار و گردشگری نیز مؤثر بوده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: بدلیل تحریم های ظالمانه عمده صادرات استان به کشورهای پیرامون بوده که مرز مشترک خاکی داشته ایم.

ایزدی بیان کرد که کشورهای عراق، افغانستان و کویت از جمله کشورهای پیرامونی هستند که به ترتیب بیشترین سهم بازار صادراتی فارس را معادل 91درصد، به خود اختصاص داده اند.

او یادآور شد: از نظر اقلام صادراتی نیز کودها، فرآورده های خوراکی گوناگون و سبزی جات و میوه جات یا سایر اجزای نباتات عمده صادرات استان معادل 50 درصد را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 511

به "پیش بینی صادرات 370 میلیون دلاری از گمرکات فارس تا انتها سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی صادرات 370 میلیون دلاری از گمرکات فارس تا انتها سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید