چرا بورس افت کرد؟ ، نقش وزیر اقتصاد در شرایط بد بازار سهام

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته است و این موضوع در مشارکت پایین در عرضه اولیه کزغال مشهود شد، همچنین در شرایطی که معاملات بازار سهام در مدار منفی دنبال می شود اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی از مسئولین نیز به فرایند نزولی بورس دامن می زند.

چرا بورس افت کرد؟ ، نقش وزیر اقتصاد در شرایط بد بازار سهام

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با ریسک های سیستماتیک بورس بیان نمود: این روزها بیشتر از اینکه به دنبال مباخث فاندامنتال در بازار سرمایه باشیم باید به ریسک های سیستماتیک که به مباحث سیاسی مربوط می شود بیشتر توجه کنیم. دولتمردان در رابطه با بازار سهام اظهار نظرهای غیرکارشناسانه می کنند که در شرایط نوسانی فعلی بازار سهام این اظهار نظرها به فرایند نابسامان بورس دامن می زند.

به گفته این کارشناس در شرایطی که بازار سرمایه روزهای خوبی را سپری نمی کند و در جریان معاملات هفته گذشته نیز قیمت دلار حدود 5 درصد افزایش پیدا کرد وزیر اقتصاد در مصاحبه خود از تامین مالی 500 هزار میلیاردی از بازار سهام می گوید و در این شرایط که بازارهای موازی بر خلاف بورس فرایندی صعودی دارند سرمایه سرگردان منتظر جرقه است تا میان بازارها جابه جا شود و اظهار نظرهای وزیر اقتصاد می تواند همین جرقه باشد.

این کارشناس در رابطه با دلیل ریزش بورس گفت: از لحاظ روانی اینگونه خبرها تاثیر زیادی بر خروج سرمایه از بازار سهام دارد، این اظهار نظر بد نیست اما در انتخاب واژگان خود دقت نکرده بودند و همچنین بسیار ابهام آلود سخن گفتند و به نظر می رسید بهتر بود این زمان برای عنوان کردن تامین مالی دولت از بازار سهام انتخاب نشود. تبعات این اظهار نظرها کم نبود و در شرایطی که بی اعتمادی به بورس به اوج خود رسیده است خروج پول از بازار سرمایه نیز به شدت قوت گرفته است.

این کارشناس در رابطه با بورس هفته بعد گفت: با توجه به حجم معاملات به نظر می رسد بورس هفته آینده منفی است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1519

به "چرا بورس افت کرد؟ ، نقش وزیر اقتصاد در شرایط بد بازار سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بورس افت کرد؟ ، نقش وزیر اقتصاد در شرایط بد بازار سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید