چه کسانی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند؟

به گزارش مجله عکس، به دلیل محدودیت در میزان فراوری، گروه های خاصی در اولویت دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر قرار دارند.

چه کسانی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، واکسن کرونای فایزر که اعلام شد تا 90 درصد موثر و کارآمد است، در هفته جاری منتظر دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا است و امکان دارد تا شش روز آینده در دسترس قرار گیرد.

به تازگی شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیونتک اعلام کردند واکسن مشترک آن ها برای مبارزه با کرونا بیش از 90 درصد موثر بوده و هیچ عوارضی ایجاد ننموده است. در جزئیات جدید اعلام شده است که برای ایجاد ایمنی کافی، باید دو دوز از واکسن مورد استفاده قرار گیرد. مدت زمان ایمنی ایجاد شده این واکسن سه هفته خواهد بود.

مارم کیلپاتریک انکولوژیست بیماری، گفت: اگر ایمنی ایجاد شده توسط واکسن کرونا زودگذر باشد، ما به یک برنامه واکسیناسیون به علاوه تقویت نماینده یا واکسیناسیون مجدد در فواصل دوره ای احتیاج خواهیم داشت.

او ادامه داد: واکسن کرونای فراوری شده باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری گردد. به دلیل وجود محدودیت در فراوری واکسن کرونای فایزر ابتدا افراد بالای 70 سال این واکسن را دریافت خواهند کرد، سپس به ترتیب افرادی که بیماری زمینه ای دارند، بیمارانی که شیمی درمانی می نمایند و کادر درمان و پزشکان در اولویت های بعدی دریافت این واکسن قرار دارند.

فراوری دوز های کافی واکسن فایزر زمان می برد، اما محققان اعلام نموده اند تا سال 2021 می توانند 1.3 بیلیون دوز از آن را فراوری نمایند.

لازم به ذکر است؛ وزرات بهداشت روسیه با ادعایی جنجالی اعلام نموده است که واکسن فایزر و اسپوتنیک وی از نظر کارآیی و موثر بودن یکسان هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1345

به "چه کسانی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید