چین درخواست ترامپ برای تحقیق درباره بایدن را رد کرد

به گزارش مجله عکس، وزیر خارجه چین روز آدینه درخواست رئیس جمهور آمریکا برای تحقیق درباره خانواده جو بایدن، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد.

چین درخواست ترامپ برای تحقیق درباره بایدن را رد کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه چین روز آدینه درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تحقیق از جو بایدن، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا را رد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، وانگ یی، وزیر خارجه چین، یک روز بعد از آنکه ترامپ گفت از چین می خواهد درباره خانواده بایدن تحقیق کند، گفت کشورش در امورداخلی ایالات متحده آمریکا دخالت نخواهد کرد.

وزیر خارجه چین افزود: ما اعتماد داریم که مردم آمریکا خواهند توانست خودشان مشکلاتشان را حل نمایند.

ترامپ روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره گفت وگوی تلفنی جنجالی اش با رئیس جمهور اوکراین گفت: بسیار خوب، من فکر می کنم اگر آنها (اوکراینی ها) صادق باشند، تحقیقات گسترده درباره بایدن را آغاز می نمایند. جواب [سوالتان] خیلی ساده است.

وی افزود: آنها باید درباره خانواده بایدن تحقیق نمایند. چین هم باید تحقیقات درباره خانواده بایدن را آغاز کند. چون اتفاقی که در چین افتاد به اندازه اتفاقی که در اوکراین افتاد، بد است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز 3 مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند ترامپ در این مکالمه تلفنی کوشش نموده رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار جو بایدن و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای یاری نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 329

به "چین درخواست ترامپ برای تحقیق درباره بایدن را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین درخواست ترامپ برای تحقیق درباره بایدن را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید