چین: لغو تحریم تسلیحاتی ایران باید اجرایی شود

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، هیئت نمایندگی چین مستقر در وین در یک رشته توئیت از لزوم اجرایی شدن سرانجام محدودیت های تسلیحاتی ایران سخن گفت.

چین: لغو تحریم تسلیحاتی ایران باید اجرایی شود

بنا بر اعلام هیئت چینی، طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت، از روز 18 اکتبر (27 مهر)، محدودیت انتقال تسلیحات و همچنین سفر برخی اتباع ایرانی منقضی می شود که این نشانه تکمیل اولین مرحله از اجرای قطعنامه 2231 است. این توافق که به وضوح در قطعنامه شورای امنیت آمده است باید صادقانه اجرا شود.

نمایندگی دائمی چین در وین، در ادامه توئیت خود اضافه کرد: چین به برجام پایبند مانده و به همکاری با همه طرفین در راستای اجرای مداوم این توافق و قطعنامه 2231 شورای امنیت ادامه می دهد تا در تلاشی مشترک، راه حلی سیاسی و دیپلماتیک را برای موضوع هسته ای ایران پیش ببریم.

به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه چین دیروز هم به تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم کشورهای طرف معامله تسلیحاتی با ایران واکنش نشان داد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: این آمریکا است که همه جا دوره می افتد و سلاح می فروشد حال آنکه از تجارت نظامی برای برآورده کردن منافع ژئوپلیتیکی خود هم استفاده کرده و حتی آشکارا در مسائل داخلی دیگر کشورها مداخله می کند.

وی در پاسخ به تهدیدهای آمریکا اضافه کرد: چین تجارت تسلیحاتی خود را در هماهنگی با سیاست صادرات نظامی و تعهدات بین المللی اش پیش می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1309

به "چین: لغو تحریم تسلیحاتی ایران باید اجرایی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: لغو تحریم تسلیحاتی ایران باید اجرایی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید