چین: مذاکرات هسته ای به نقطه تاریخی رسیده است

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: وزیر امور خارجه چین با تاکید بر تاریخی بودن شرایط کنونی مذاکرات ایران و گروه 1+5 خواهان توجه همه طرف های مذاکره به این مساله و استفاده از این فرصت برای دستیابی به توافق جامع شد.

چین: مذاکرات هسته ای به نقطه تاریخی رسیده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، وانگ یی که به نمایندگی از کشورش در وین حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگاران چینی حاضر در وین گفت: در حال حاضر ماراتن مذاکرات وارد مرحله نهایی شده و ما تاکید داریم که در این مرحله حساس همه طرف ها باید به مسئولیت تاریخی و واقعی خود برای رسیدن به توافق جامع پی ببرند.

این دیپلمات برجسته چینی هچنین اعتماد را بخش اصلی مذاکرات پیش رو از سوی کشورها برای طی کردن راستا باقیمانده این جریان تاریخی برشمرد.

او گفت که طرف چینی امیدوار است در این مرحله از مذاکرات و با حذف موانع نهایی؛ توافقی کلی، عادلانه و متوازن به دست آید.

وانگ یی با اشاره به مذاکراتش با مقامات ایرانی و غربی در وین گفت: من در ملاقات با وزرای امور خارجه آمریکا، ایران، فرانسه، آلمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد مهمترین مسائل باقی مانده و چارچوب سازی برای حل مباحث باقی مانده و البته چشم انداز توافق آینده گفت وگو کردم.

وزیر امور خارجه چین تاکید نمود: پکن معتقد است که در حال حاضر عناصر اصلی یک توافق جامع مهیا است و زمان حل نهایی مساله هسته ای ایران فرا رسیده است.

وی درباره مسائل باقیمانده میان ایران و کشورهای 1+5 اضافه کرد: به اعتقاد ما مسائل باقیمانده احتیاج به یک بسته راهکاری دارد. ما تاکید داریم امروز طرفین مذاکرات باید خود را برای اتخاذ یک تصمیم تاریخی آماده نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین با یادآوری اینکه توافق در جریان مساله هسته ای ایران نهایتا به تقویت و حمایت از رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته ای و گسترش فناوری صلح آمیز اتمی منجر خواهد شد، ثبات منطقه ای را از دیگر نتایج بسیار مهم این مذاکرات برشمرد.

وانگ یی با تاکید بر اینکه جامعه بین الملل ناظر بر این مذاکرات است، گفت: امروز دیگر هیچ یک از طرفین گفت وگو، بهانه ای برای توقف ناگهانی این ماراتن تاریخی که تنها چند گام دیگر به انتها آن باقی مانده، ندارند.

وی با بیان اینکه کشورهای شرکت نماینده در مذاکرات از طرح های چین برای به نتیجه رسیدن گفت و گوها استقبال و قدردانی کردند، اضافه کرد: چین به ایفای نقش سازنده خود در این مذاکرات و حفظ ارتباط نزدیک با همه طرف ها برای تکمیل این فرآیند تاریخی ادامه خواهد داد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 606

به "چین: مذاکرات هسته ای به نقطه تاریخی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مذاکرات هسته ای به نقطه تاریخی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید