چین پارک صنعتی شیمیایی خود را برای آنالیز علت آتش سوزی بست

به گزارش مجله عکس، به دنبال چندین نوبت وقوع آتش سوزی در شهرک صنعتی شیمیایی چین، دولت پکن طی دستوری خواستار بسته شدن این شهرک و آنالیز علت بروز این رخدادها به منظور پیشگیری از تکرار حادثه شد.

چین پارک صنعتی شیمیایی خود را برای آنالیز علت آتش سوزی بست

به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، دولت چین بعد از حادثه آتش سوزی مرگبار در این پارک صنعتی که منجر به کشته شدن بیش از 78 تن و زخمی شدن صدها کارگر شد، دستور بستن این شهرک را داد.

ماه گذشته به دنبال آتش سوزی در شهرک صنعتی شهر یانچنگ در استان شرقی جیانگسو یکی از مرگبارترین حادثه های کشور چین به وقوع پیوست و در پی این حادثه مقامات چین دستور تخلیه هزاران خانه را صادر کردند.

در آخرین رخداد آتش سوزی که هفته گذشته شکل گرفت، در پی انفجار در یک کارخانه شیمیایی ساخت آفت کش در شرق چین و به وجود آمدن آتش سوزی مهیب دست کم 62 نفر کشته و 640 زخمی شدند.

علاوه بر این، در نوامبر سال گذشته نیز به علت نشت گاز در کارخانه شیمیایی در شهر شمالی ژانگیجاکو که قرار است در سال 2022 میلادی میزبان بازی های المپیک باشد، 24 تن کشته و 21 نفر به شدت زخمی شدند.

در سال 2015 نیز کشور چین به علت آتش سوزی مهیب در کارخانه شیمیایی شهر شمالی تیانجین 165 تن از کارکنان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش شبکه سی سی تی وی، دولت پکن خواستار بسته شدن نیمی از کارخانه های شیمیایی در استان شرقی جیانگسو تا سال 2020 میلادی است که این تصمیم تبعات مالی دارد.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 146

به "چین پارک صنعتی شیمیایی خود را برای آنالیز علت آتش سوزی بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پارک صنعتی شیمیایی خود را برای آنالیز علت آتش سوزی بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید