کرملین: پوتین به دنبال بازگشت به گروه 7 نیست

به گزارش مجله عکس، سخنگوی کرملین در واکنش به اظهار نظر اخیر وزیر خارجه آلمان در مورد حضور دوباره روسیه در گروه مالی هفت خاطرنشان کرد، رئیس جمهور روسیه هیچ گونه ابتکار عملی در مورد بازگشت این کشور به گروه هفت مطرح نکرده و به دنبال عضو شدن مجدد در این گروه هم نیست.

کرملین: پوتین به دنبال بازگشت به گروه 7 نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هرگز هیچگونه ابتکار عمل و هیچگونه تمایلی به منظور از سرگیری شرکت روسیه در گروه هفت مطرح نکرده و هیچ اقدام دیگری هم در این راستا صورت نداده است.

او بیان داشت: روسیه به دنبال پیوستن به گروه هفت نیست. به عبارت دیگر ما مکررا گفته ایم کاملا از کارایی فرمت گروه 20 رضایت داریم و معتقدیم که این فرمت بهتر واقعیات مالی مدرن را برآورده ساخته و مراکز دنیای توسعه مالی را در نظر می گیرد.

این اظهارات سخنگوی کرملین بعد از آن مطرح شدند که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود، روسیه نمی تواند تا زمانی که بحران اوکراین حل نشده مجددا به گروه هفت باز گردد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که آمریکا نشست گروه هفت را که در ابتدا قرار بود ماه ژوئن برگزار گردد تا ماه سپتامبر به تعویق می اندازد و میخواهد از رهبران روسیه، هند، استرالیا و کره جنوبی به منظور انرژی پیدا کردن دوباره این گروه بسیار منسوخ شده از کشورها دعوت کند. طبق گفته رئیس جمهور آمریکا، او معتقد است که گروه هفت به شکل مناسبی آنچه در دنیا در جریان است را منعکس نمی کند.

روسیه در سال 1998 به گروه هفت ملحق شده و آن را تبدیل به گروه هشت کرد اما در سال 2014 به دلیل اختلاف اعضای این گروه با مسکو به دلیل بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه، از این گروه کنار گذاشته شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1175

به "کرملین: پوتین به دنبال بازگشت به گروه 7 نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: پوتین به دنبال بازگشت به گروه 7 نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید