کروناویروس تا 3 هفته در مخاط بینی بچه ها باقی می ماند

به گزارش مجله عکس، بر اساس یک آنالیز جدید که در کره جنوبی اجرا شده، ویروس کرونا می تواند تا سه هفته داخل مخاط بینی بچه ها باقی بماند.

کروناویروس تا 3 هفته در مخاط بینی بچه ها باقی می ماند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آزمایشات پیشین نشان می داد که اغلب بچه ها در مقابل آلودگی به ویروس، دوران بیماری را به شکل خفیف یا حتی بدون هیچ علائمی پشت سر می گذرانند.

هرچند یافته جدید می تواند برای یافتن پاسخی درباره اینکه بچه ها تا چه حد می توانند باعث سرایت بیماری کووید19 به دیگران شوند، موثر باشد.

نتیجه این تحقیق، تاکیدی است بر اهمیت رعایت فاصله گیری اجتماعی و ضدعفونی دقیق در زمانی که بچه ها به مدارس بازمی گردند.

متخصصان کره ای در این مطالعه می گویند در نمونه مخاط بینی 91 کودک که بعضی علائم خیلی خفیف را تجربه نموده یا اصلا علائم بیماری نداشتند، ویروس کرونا به مدت سه هفته مشاهده شده و ماندگاری داشته است.

بر اساس این نتیجه که ویروس در بینی آنها وجود دارد، پزشکان می گویند این بچه ها می توانند ویروس را سرایت دهند.

متخصصان کره جنوبی روی افرادی آزمایش کردند که هیچ علائمی نداشتند و پس از ایزوله کردن بیماران، به طور مرتب از آنها نمونه آزمایش گرفتند تا به طور کامل عاری از ویروس شدند.

این تحقیق، یافته جدیدی به ما می دهد درباره اینکه بچه ها می توانند حامل ویروس باشند و ظرفیت انتقال و پخش آن به دیگران را دارند.

با این حال هنوز به درستی ثابت نشده است ویروسی که در بینی بچه ها پیدا شده، هنگام انتقال به بزرگسالان چگونه خواهد بود و میزان سرایت آن نیز چقدر خواهد بود؟

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر رابرت د بایسی، رئیس بخش بیماری های واگیر در بیمارستان ملی بچه ها در واشنگتن دی سی می گوید: غیرمنطقی است اگر تصور کنیم که بچه ها هیچ نقشی در سرایت بیماری ندارند، چون آنها می توانند حامل ویروس باشند.

اما در مقابل پروفسور کالم سمپل، استاد بهداشت کودک در دانشگاه لیورپول می گوید: وجود علائم ژنتیکی ویروس در نمونه مخاط مجاری تنفسی مساوی با قدرت انتقال آن نیست، به ویژه در افرادی که علائم مهم از جمله سرفه و عطسه را ندارند.

هرچند بعضی متخصصان بر اساس یافته های قبلی همچنان معتقدند که بچه ها می توانند ناقل بیماری به بزرگسالان باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1222

به "کروناویروس تا 3 هفته در مخاط بینی بچه ها باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروناویروس تا 3 هفته در مخاط بینی بچه ها باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید