یونان: اتحادیه اروپا خود را برای شکست توافق پناهندگان با ترکیه آماده کند

به گزارش مجله عکس، وزیر مهاجرت یونان درباره تهدید اخیر آنکارا مبنی بر خروج از توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا ابراز نگرانی شدید نموده و از بروکسل خواست خود را برای شکست این توافق آماده کند.

یونان: اتحادیه اروپا خود را برای شکست توافق پناهندگان با ترکیه آماده کند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، دولت یونان از اتحادیه اروپا درخواست نموده است که خود را برای شکست توافق پناهندگان با ترکیه آماده نموده و برای بعد از آن برنامه ریزی کند.

یانیس موزالاس، وزیر مهاجرت یونان در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان توضیح داد که دولت یونان به شدت نگران تهدید ترکیه درباره خروج از توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا است. ما در هر صورت به یک طرح B احتیاج داریم.

وزیر امور خارجه ترکیه اخیرا تهدید نموده است که اگر اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر لغو صدور ویزا برای شهروندان ترک را اجرایی نکند آنکارا دیگر توافق پناهندگان با اروپا را به رسمیت نمی شناسد.

وزیر مهاجرت یونان در بخش دیگری از مصاحبه با نشریه بیلد تاکید نمود: اتحادیه اروپا باید برای زمانی که ترکیه دوباره مرزهای خود را برای پناهندگان باز کند فکری بکند. بخصوص باید دیگر کشورهای اروپایی آمادگی بیشتری در پذیرش پناهندگان از خود نشان دهند. پناهندگان باید به صورت برابر در همه کشورهای اروپایی و نه تنها بعضی کشورها تقسیم شوند.

همچنین در آلمان نیز توافق پناهندگان ترکیه با اروپا اخیرا در معرض انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.

باربل کوفلر، مسئول امور حقوق بشر دولت فدرال آلمان نیز بر این عقیده است که اوضاع نمی تواند مانند سابق ادامه پیدا کند.

وی با نگاهی به موج دستگیری ها و بازداشت ها در ترکیه بعد از کودتای نافرجام در این کشور خواهان بازنگری در روابط با ترکیه شده و توضیح داد که توافق با ترکیه باید از نو مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 765

به "یونان: اتحادیه اروپا خود را برای شکست توافق پناهندگان با ترکیه آماده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: اتحادیه اروپا خود را برای شکست توافق پناهندگان با ترکیه آماده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید