27 برابر سریع تر از صوت ، رونمایی روسیه از پیشرفته ترین موشک هایپرسونیک جهان

به گزارش مجله عکس، روسیه در شرایطی نخستین موشک ابرصوت خود را با توانایی حمل کلاهک هسته ای مستقر کرد که مقام های ارشد نظامی این کشور می گویند سرعت آن 27 برابر صوت و بسیار پیشرفته تر از موشک های ارتش آمریکاست.

27 برابر سریع تر از صوت ، رونمایی روسیه از پیشرفته ترین موشک هایپرسونیک جهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، همزمان با رونمایی از موشک موسوم به آوانگارد، ولادیمیر پوتین ادعا کرد پیشرانه های ابرصوت موشک تازه به معنی پیشتازی جهانی روسیه در عرصه مهندسی یک کلاس تازه از سلاح های پیشرفته است. رئیس جمهوری روسیه فناوری موشک آوانگارد را با اقدام حکومت شوروی سابق در راه اندازی نخستین ماهواره در سال 1957 مقایسه کرد.

آوانگارد از روز آدینه در فهرست موشک های قابل پرتاب ارتش روسیه نهاده شد و از ویژگی های آن می توان به تاب آوردن دمای 2000 درجه سانتیگراد اشاره نمود؛ دمایی که به دلیل حرکت کردن در جو با سرعتی مافوق صوت به دست می آید. موشک تازه روی یک موشک قاره پیمای بالستیک سوار می گردد اما برخلاف کلاهک هایی که در یک جهت تعیین می فرایند، می تواند در فضای جو تغییر جهت ناگهانی بدهد و از دسترس رادارها دور بماند.

بر اساس آنچه پوتین درباره ویژگی های آوانگارد گفته، روسیه در رقابت نظامی با آمریکا ناچار به طراحی موشک ها و تجهیزات نظامی تازه است تا از کوشش های ایالات متحده در گسترش سیستم دفاع موشکی عقب نماند. آوانگارد می تواند تقریبا هر نقطه از کره زمین را بزند و حتی از سپر موشکی آمریکا هم بگذرد. هر چند بعضی کارشناسان ارشد نظامی غرب در توانایی هایی این موشک قاره پیما تردید دارند.

ارتش روسیه پیش تر از یک موشک ابرصوت با برد محدودتر رونمایی نموده بود. این در حالی است که ارتش چین یک موشک ابرصوت با سرعت پنج برابر صوت در اختیار دارد و تابستان سال جاری هم مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته بود دست کم چند سال طول می کشد تا پنتاگون طراحی و اجرای یک موشک ابرصوت را به انتها برساند.

هر چند ارتش آمریکا میخواهد تا زمان دست یافتن به یک موشک ابرصوت، سپرهای دفاعی و امنیتی خود را به گونه ای تقویت کند که در همان دقایق ابتدایی شلیک موشک ابرصوت، پیروز به ردیابی و نابود کردن آن در فضا گردد. پوتین سال گذشته موشک های ابرصوت روسیه را به برخورد یک گوی آتشین با سرعت شهاب سنگ به هدف تشبیه نموده بود.

سرعت صوت 1235 کیلومتر بر ساعت یا 343 متر بر ثانیه یا یک کیلومتر در سه ثانیه است. به این ترتیب، موشک آوانگارد روسیه می تواند با سرعت 33345 کیلومتر بر ساعت، 9261 متر بر ثانیه یا 27 کیلومتر در سه ثانیه برود و به هدف برخورد کند و اگر یک روز جنگی میان روسیه و آمریکا دربگیرد، آوانگارد فاصله تقریبی هشت هزار کیلومتری مسکو تا واشنگتن را در کمتر از 15 دقیقه پشت سر بگذارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 684

به "27 برابر سریع تر از صوت ، رونمایی روسیه از پیشرفته ترین موشک هایپرسونیک جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 برابر سریع تر از صوت ، رونمایی روسیه از پیشرفته ترین موشک هایپرسونیک جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید