90 درصد بذور سبزی و صیفی وارداتی است

به گزارش مجله عکس، کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکل تامین بذر در شرایط تحریم بسیار جدی است و 90 درصد بذور سبزی و صیفی وارداتی هستند.

90 درصد بذور سبزی و صیفی وارداتی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار کرد: کشور تحت تاثیر فشار اقتصادی جدی است و شرایط تامین بذور سبزی و صیفی بسیار شکننده است.

وی افزود: تکنولوژی ها در این بخش به سرعت در حال تغییر بوده و لازم است حداقل تعدادی از این بذور را در داخل کشور تولید کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: درست است که مواد غذایی شامل تحریم ها نیست، اما بقیه مقررات موجود در تجارت در واردات این محصولات سایه افکنده و ورود آن ها را به کشور با مشکل روبرو کرده است.

90 درصد بذور سبزی و صیفی وارداتی است

کشاورز شرح داد: مشکل تامین بذر محصولات کشاورزی بسیار جدی است و در حال حاضر 90 درصد بذور این بخش از طریق واردات تامین می شود و میزان وابستگی بالا است.

وی گفت: برای تامین کود های کشاورزی مشکل زیادی وجود ندارد، اما لازم است در این بخش نیز تغییر رویکردی صورت گیرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در خصوص مکمل های دارویی، غذایی، هورمون های تولید مرغ، تخم مرغ، گوشت، شیر و ... وابستگی وجود دارد و تغییرات قیمتی بر روی نرخ نهایی تولیدکنندگان اثر می گذارد.

کشاورز تاکید کرد: بیشتر اختراعات و نوآوری ها در دنیا در زمان محدودیت ها ایجاد شده است به طوریکه در جنگ های دنیای شاهد بودیم که تجهیزات مختلفی مانند ماشین و موتور اختراع شد.

وی موضوع امنیت غذایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امنیتی بودن تامین مواد غذایی در شرایط فعلی به شدت قابل لمس است و تمام آحاد جامعه آن را احساس و لمس می کنند. تصمیم گیران سیاسی و جامعه نسبت به این موضوع حساس شده اند که البته این شرایط به نفع ماست، زیرا هر بار مورد سوال قرار گیریم در واقع بیشتر مورد توجه قرار گرفته ایم و باید از این موقعیت استفاده کنیم.

کشاورزی اقتصاد کشور را نجات داد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: رویکرد ما در این وزارتخانه، تقویت تولید داخلی است و به خاطر از آن اصلا نباید فکر کرد.

کشاورز که در جمع مسئولان وزارت جهاد کشاورزی صحبت می کرد گفت: هر تصمیمی که برای بخش کشاورزی می گیرید مراقب کسب و کار کشاورزان باشید و محافظت از منابع طبیعی کشور و توجه به بازار را در دستور کار داشته باشید و در همه موارد تامین امنیت غذایی را در اولویت قرار دهید.

وی شرایط تولید در بخش کشاورزی را مطلوب دانست و گفت: در دو سال گذشته رشد اقتصادی بخش کشاورزی بود که اقتصاد کشور را نجات داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 639

به "90 درصد بذور سبزی و صیفی وارداتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد بذور سبزی و صیفی وارداتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید