اردوغان خواهان اتحاد مردم ترکیه برای مبارزه با جنگ اقتصادی شد

به گزارش مجله عکس، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به مسائل ارزی اخیر ترکیه گفت که تعهد و مصمم بودن مردم ترک برای مقابله با حمله به اقتصاد ترکیه لازم است.

اردوغان خواهان اتحاد مردم ترکیه برای مبارزه با جنگ اقتصادی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لیر ترکیه سال جاری به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از کنترل بیشتر دولت بر اقتصاد و افزایش اختلاف ها با واشنگتن، 40 درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. اردوغان کاهش ارزش لیر را ناشی از جنگ اقتصادی واشنگتن بر ضد آنکارا می داند که از زمان بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام جاسوسی به اوج خود رسیده است.

اردوغان در دو سخنرانی جداگانه به مناسبت سالروز نبرد منزیکرت و روز پیروزی از مردم کشورش خواست تا برابر حملاتی که استقلال اقتصادی و سیاسی ترکیه را هدف قرار گرفته است با یکدیگر متحد شوند.

اخیرا دو موسسه رتبه بندی معتبر آمریکایی رتبه اعتباری ترکیه را به زیر سطح قابل اطمینان برای سرمایه گذاری تقلیل داده اند و یکی از آن ها گفته است اقتصاد ترکیه در سال آینده وارد رکود خواهد شد.

اردوغان گفته است که هیچ فرقی بین حمله به پول ملی ترکیه با حمله به پرچم ترکیه نیست و از ترک ها خواسته است تا با تبدیل طلاها و ارزهای نگهداری گردیده در خانه هایشان به تقویت ارزش لیر کمک نمایند و وعده داده است که این کشور توانایی غلبه بر بحران اخیر را خواهد داشت.

وی گفت هیچ کس نخواهد توانست مانع از رسیدن ترکیه به اهداف اقتصادی و توسعه ای خود برای سال های 2023، 2053 و 2073 گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 19

به "اردوغان خواهان اتحاد مردم ترکیه برای مبارزه با جنگ اقتصادی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان خواهان اتحاد مردم ترکیه برای مبارزه با جنگ اقتصادی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید