انتظار داریم بودجه و ردیف اعتبار دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار گیرد

به گزارش مجله عکس، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در آموزش و پرورش در امسال گفت: انتظار داریم بودجه و ردیف اعتبار دانشگاه فرهنگیان با توجه به دغدغه رهبری نسبت به آن در اولویت اول قرار بگیرد.

انتظار داریم بودجه و ردیف اعتبار دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرنگاران، فریده اولادقباد در نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی، پردیس ها و واحدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه گفت: با همفکری همکارانم در مجلس 24 بند به لایحه اضافه شد که یکی از آنها مربوط به دانشگاه فرهنگیان است. انتظار داریم بودجه و ردیف اعتبار دانشگاه فرهنگیان با توجه به دغدغه رهبری نسبت به آن در اولویت اول قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بودجه وزارتخانه در سال گذشته 36 هزار میلیارد تومان بود که در امسال به 42 هزار میلیارد تومان رسید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در آموزش و پرورش در امسال گفت: دانشگاه فرهنگیان مرجع و رکن اساسی در تربیت نیروی انسانی بوده و هویت آن ماموریت گرایی حرفه ای برای تامین و توانمندسازی منابع انسانی منطبق بر سند تحول بنیادین است.

اولادقباد ادامه داد: انتظار دارم شاهد تقویت و ارتقای صندلی پژوهش، نوآوری و فراوری علم و فناوری باشیم. اکنون حق امتیاز شدن تحقیقات دانشجویی از آسیب های دانشگاه هاست و پژوهش ها کمتر جنبه کاربردی دارند. اگر پژوهش های دانشجو معلمان کاربردی باشد می تواند بر بسیاری از آسیب ها که در مدارس هم روزبروز در حال افزایش است اثرگذار باشد.

وی به ضرورت جذب استعدادهای برتر برای تربیت معلم تاکید نمود و گفت: در برنامه ششم توسعه تامین نیروی انسانی از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی را مورد تاکید قرار دادیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به معین تکلیف آموزشیاران نهضت و خرید خدماتی ها و حق التدریسی ها گفت: به همه معلمان حق التدریس و نهضت احترام می گذاریم اما رسالت و دغدغه دانشگاه فرهنگیان باید جذب استعدادهای برتر باشد و معلمانی را تربیت نمایند که انسان های توسعه یافته و فرهیخته برای آینده تحویل بدهند. جذب نیروی انسانی دارای علاقه و انگیزه که می توانند با دانش آموزان تعامل داشته باشند باید انتخاب و وارد سیستم شوند.

اولاد قباد با بیان اینکه جذب هیئت علمی مومن، متخصص، متعهد و خلاق نیز باید مورد توجه باشد که اکنون از سوی رئیس دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری است گفت: بسیاری همکاران فرهنگی دارای مدرک پی. اچ. دی هستند و مومن و متخصص و در مدارس ما کار می نمایند که امید است از همین نیروها در دانشگاه فرهنگیان استفاده گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم دانشگاه فرهنگیان در استفاده از شیوه های نوین آموزشی پیشگام باشد. باید به سمتی برویم که معلمان ما به جای آموزش محور بودن مهارت محور باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره نمود و گفت: بالغ بر 500 هزار داوطلب تجربی داریم و دغدغه هایی در این زمینه وجود دارد.

اولادقباد با اشاره به مصوبه تصدی 30 درصدی بانوان در پست های مدیریتی گفت: بانوانی داریم که می توانند مدیرانی متعهد باشند و فضایل اخلاقی را به دانشجو معلمان منتقل نمایند که امیدواریم بیشتر از آنها استفاده گردد. باید در همه عرصه ها از بانوان شایسته استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 29

به "انتظار داریم بودجه و ردیف اعتبار دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار داریم بودجه و ردیف اعتبار دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید