جذب سرمایه 35 میلیون دلاری برای توسعه توالی سنجی

به گزارش مجله عکس، یک استارت آپ برای توسعه فناوری توالی سنجی پیروز به جذب سرمایه 35 میلیون دلاری شد.

جذب سرمایه 35 میلیون دلاری برای توسعه توالی سنجی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،بازار دنیای توالی سنجی به حدی رسیده که دیگر صحبت از این بازار یک شوخی محسوب نمی گردد به طوری که مؤسسه Grand View Research این بازار را 27.6 میلیارد دلار پیش بینی می نماید. از این رو شرکت های متعددی در حال سرمایه گذاری در حوزه توالی سنجی هستند.

برای مثال در طی یک سال گذشته استارت آپ 10 ایکس ژنومیکس (10X Genomics) پیروز شده تا صد میلیون دلار بودجه برای توسعه این فناوری به دست آورد. Verge Genomics ،Sophia Genetics و Shivom در مجموع در طی یک سال گذشته صد میلیون دلار روی 10 ایکس ژنومیکس سرمایه گذاری نموده اند.

این شرکت 7 سال قبل راه اندازی شد و در حال حاضر با سرعت در حال رشد است. 10 ایکس ژنومیکس اخیراً اظهار داشت که پیروز به جذب حمایت اقتصادی جدیدی به ارزش 35 میلیون دلار شده است. این شرکت در حوزه ابزارهای بررسیی و نقشه برداری ژن فعالیت دارد.

10 ایکس ژنومیکس یکی از شرکت های پیروز در حوزه نقشه برداری ژنوم بوده به طوری که از سال 2015 تا 2017 درآمد این شرکت 20 برابر شده است. 10 ایکس ژنومیکس دفتر و کارخانه ای در کالیفرنیا راه اندازی نموده و فعالیت جدی در سنگاپور و چین دارد. به گفته مسئولان این شرکت، 10 ایکس ژنومیکس میخواهد وارد بازار در حال رشد آسیا گردد بنابراین تا چند ماه آینده 200 کارمند جدید استخدام خواهد نمود.

ساکسونوف مدیرعامل این شرکت گفت: ما در طول یک سال گذشته رشد و گسترش قابل توجهی را تجربه کردیم. این سرمایه گذاری جدید به ما اجازه می دهد تا این راستا را در سال 2019 نیز ادامه دهیم و در نهایت بتوانیم روی زندگی میلیاردها نفر در سراسر دنیا تأثیرگذار باشیم. نکته جالب این است که ما تازه شروع نموده ایم.

10 ایکس ژنومیکس روی تجاری سازی فناوری توالی سنجی DNA کار می نماید و از سه سال قبل فروش محصولات خود را به دانشگاه ها و بخش دولتی و همچنین آزمایشگاه های توسعه دارو شروع نموده است. این شرکت سال 2018 پیروز به کسب 70 میلیون دلار درآمد شده است که پیش بینی می گردد با افزایش تقاضا در بازار و بهبود فناوری این شرکت، درآمد 10 ایکس ژنومیکس باز هم افزایش یابد.

این شرکت با ترکیب شیمی، بیوانفورماتیک و میکروسیال اقدام به توسعه فناوری بررسی سلولی می نماید. تن ایکس ژنومیکس چندی پیش فناوری برای مشخصه یابی و بیان ژن در حجم بالا را ارائه داد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 141

به "جذب سرمایه 35 میلیون دلاری برای توسعه توالی سنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه 35 میلیون دلاری برای توسعه توالی سنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید