صادرات بیش از یک هزار و 500 تن میگو از سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، راهنمایی الله میرمرادزهی گفت: در قسمت صیادی هم صیادان استان توانسته اند 303 هزار تن ماهی برداشت نمایند که با این حساب رتبه اول برداشت در کشور را کسب نموده اند اما چون هنوز این میزان برداشت به بنادر نرسیده است نمی توان اعلام نمود در حوزه صادرات چگونه عمل شده است.

صادرات بیش از یک هزار و 500 تن میگو از سیستان و بلوچستان

وی اضافه کرد: سواحل چابهار و کنارک علاوه بر صیادی در حوزه های دیگر هم ظرفیت های اقتصادی فراوانی دارد که هر کدام از این ظرفیت ها می تواند در رونق و گسترش صیادی منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد کارخانه خوراک ماهیان دریایی و میگو، توسعه زیرساخت های آبزی پروری، ایجاد کارخانه پودرماهی، ساخت کشتی های پشتیبانی صید و به کارگیری شناورهای پر سایز و لاتگ لایز بخشی از این ظرفیت ها به شمار می رود.

وی اظهار کرد: در حوزه آبزی پروری سیستان و بلوچستان این ظرفیت را دارد تا در تکثیر و پرورش میگو فعالیت کند که تاکنون 42 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در استان شناسایی شده است.

میرمرادزهی توضیح داد: پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی هم از جمله ظرفیت هایی است که می تواند در منطقه اشتغال زایی به همراه داشته باشد، علاوه بر آن پرورش ماهیان دریایی در قفس است که طبق برآورد صورت گرفته می توان از این طریق سالانه حداقل 300 هزار تن ماهی در استان پرورش داد.

وی با اشاره به این که بسیاری از سرمایه گذاری های بخش صیادی و شیلات استان توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، اعلام کرد: وجود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه صید یا شیلات با توجه به ظرفیت های آبی منطقه می تواند توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد و از سویی هم برای تعداد قابل توجهی از بومیان منطقه اشتغال پایدار ایجاد کند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چابهار و کنارک با دارا بودن 42 درصد سهم صید در میان استان های جنوبی، 40 درصد سهم صید ایران و تامین بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی نقش مهم و بسزایی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور ایفا می نمایند.

وی اظهار کرد: 24 هزار و 196 صیاد در قالب 35 تعاونی صیادی در آب های ساحلی شهرستان های کنارک و چابهار از طریق 907 فروند لنج شامل 501 فروند لنج برودتی و 406 لنج یخی و هزار و 430 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

میرمرادزهی لایروبی بنادر، بهسازی، برق رسانی و آسفالت محوطه و مسیر راه را از مهمترین نیازهای صیادان و بنادر صیادی مطرح نمود.

وی توضیح داد: چابهار با موقعیت راهبردی، تنها بندر اقیانوسی کشور است و اهمیت زیادی برای سرمایه گذاران ایرانی و کشورهای همسایه و حاشیه اقیانوس هند دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 85

به "صادرات بیش از یک هزار و 500 تن میگو از سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از یک هزار و 500 تن میگو از سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید