فراخوان جذب راهبران آموزشی در تابستان

به گزارش مجله عکس، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده موافقت اصولی پست راهبران آموزشی را دو ماه پیش دریافت کردیم و از این پس افراد را تحت عنوان راهبر آموزشی به صورت ساختارمند بکار خواهیم گرفت گفت: اما اکنون در حال تنظیم توضیح شغل و وظایف آنها و تنظیم حکم کارگزینی شان هستیم که به یاری معاونت توسعه و سازمان امور استخدامی در دست انجام است.

فراخوان جذب راهبران آموزشی در تابستان

مرتضی شکوهی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به روند جذب راهبران آموزشی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر حدود 3000 راهبر آموزشی داریم که وظیفه هدایت و نظارت معلمان کلاس های چندپایه، روستایی و عشایری را برعهده دارند. راهبران از بین بهترین معلمان ما انتخاب می شوند.

وی اضافه نمود: طی یک فرایند پیش بینی شده اعلام می گردد آنها که علاقه مند به این پست هستند اعلام داوطلبی نمایند. استان های ما این افراد را ثبت نام می نمایند و یک مصاحبه حضوری از آنها به عمل می آید و در نهایت واجدین صلاحیت انتخاب می شوند. راهبران آموزشی معلمان و صاحب تحربه خوبی بوده و سطح تحصیلاتشان بالاتر است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره وظایف و ماموریت های راهبران آموزشی گفت: راهبران می توانند به معلمین ما در مناطق کمتر برخوردار که ممکن است تعدادی جدیدالاستخدام یا سرباز معلم باشند یاری نمایند تا بتوانند خدمات مناسب آموزشی و پرورشی ارائه دهند و یاری نمایند آنها بخوبی طراحی آموزشی نمایند، مدیریت کلاس های چند پایه را بخوبی انجام داده و دانش آموزان را در فرایند یادگیری فعال نگه دارند و تکالیف مناسب ویژگی های دانش آموزان آن کلاس ها ارائه دهند.

شکوهی اضافه نمود: با پیگیری های اجرا شده موافقت اصولی پست راهبران آموزشی را دو ماه پیش دریافت کردیم و از این پس افراد را تحت عنوان راهبر آموزشی به صورت ساختار مند بکار خواهیم گرفت، اما اکنون در حال تنظیم توضیح شغل و وظایف آنها و تنظیم حکم کارگزینی شان هستیم که به یاری معاونت توسعه و سازمان امور استخدامی در دست انجام است. اگر این فرایند طی گردد پست راهبر آموزشی در طبقه بندی معلمان کشور قرار می گیرد و بخشی از نگرانی ها و دغدغه هایشان برطرف می گردد.

وی درباره جذب راهبران آموزشی در سال آتی گفت: هر ساله فراخوان جدید می دهیم و با توجه به اینکه در ایام تابستان تعدادی راهبران آموزشی بازنشسته می شوند و یا تغییر پست می دهند، استان ها در تابستان اطلاع رسانی می نمایند و داوطلبان فرایندها را طی و در صورت پذیرش، آموزش های لازم را دریافت و از اول مهر مدارس را مورد نظارت قرار می دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودی در امسال نداریم و تعداد راهبرانی را که مدنظرمان بود جذب نموده ایم گفت: البته اکنون پست سازمانی راهبران، مدیر مدرسه است و به دنبال آن هستیم که حکم ویژه را برایشان صادر کنیم.

به گفته شکوهی، حدود 50 هزار کلاس چندپایه و نزدیک به 700 هزار دانش آموز در این کلاس ها داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 120

به "فراخوان جذب راهبران آموزشی در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان جذب راهبران آموزشی در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید