نکاتی که برای سفر به قزاقستان باید بدانید!

به گزارش مجله عکس، نکات سفر به قزاقستان

یکی از کشورهایی که کمتر توسط توریست ها و گردشگرها شناخته شده، قزاقستان است. کشوری پهناور با دشت هایی وسیع و کوه هایی بلند و فرهنگی زیبا که باید برای سفر به آن به مرکز قاره آسیا بروید. این کشور را می توان نهمین کشور پهناور جهان دانست که مردمی عشایر و یا ساکن در شهرهای بزرگ و کوچکش دارد. قزاقستان از شمال با روسیه، از شرق با چین، در جنوب شرقی با قرقیزستان، در جنوب با ازبکستان و در جنوب غربی با ترکمنستان همسایه است. به دلیل صنعت نفت این کشور، قزاقستان را می توان کشوری با اقتصاد خوب و عالی در میان همسایگانش دانست. به همین دلیل بر خلاف انتظاری که از کشورهای همسایه قزاقستان دارید، در نکات سفر به قزاقستان خواهید دید که شهرهای مدرن، هتل هایی با کیفیت های خوب، رستوران ها و خدمات مسافرتی بهتری وجود دارد. با نکات سفر به قزاقستان و طبیعت بی نظیر آن در مجله خبرنگاران می توانید به راحتی برنامه سفر به این کشور را داشته باشید و از پایتخت آن آستانا یا طبیعت های بی نظیرش دیدن کنید.

نکاتی که برای سفر به قزاقستان باید بدانید!

ویزای قزاقستان

قبل از هر چیز در نکات سفر به قزاقستان باید به سراغ ویزا رفت. کسانی که پاسپورت ایرانی دارند، برای دریافت ویزای توریستی قزاقستان باید با مدارک مودر نظر به سفارت این کشور مراجعه کنند و ویزای خود را دریافت کنند. ویزای توریستی قزقاستان با اعتبار 3 ماهه بوده که به شما اجازه اقامت 1 ماه در این کشور را می دهد. ساعات کار سفارت قزاقستان در تهران در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه است. برنامه کار سفارت به توضیح زیر است:

  • روزهای یکشنبه از ساعت 14 تا 16 برای دریافت ویزا و از ساعت 16 تا 18 دریافت مدارک.
  • روزهای سه شنبه از ساعت 10 تا 12 برای دریافت ویزا و از ساعت 14 تا 16 دریافت مدارک.
  • روزهای چهار شنبه از ساعت 14 تا 16 برای دریافت ویزا و از ساعت 16 تا 18 دریافت مدارک.
  • آدرس سفارت قزاقستان در تهران: تهران، درو، خیابان راهنمایی، پلاک 4
  • تلفن: 4-22565933-021

برای سفر به قزاقستان چه بودجه ای لازم دارید؟

خوشبختانه قزاقستان از جمله کشورهایی است که برای سفر گران نیستند. در ادامه نکات سفر به قزاقستان به مهم ترین موضوع، یعنی هزینه های سفر می رسیم. از آنجایی که ارزش واحد پول قزاقستان یعنی تنگه (tenge) در این سال ها پایین آمده است، در نتیجه با هزینه های بسیار کمی می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید. هر یک تنگه قزاقستان در تاریخ 05 اسفند سال 1397 معادل 111.98 ریال است. با این حساب، به راحتی می توانید در تورهای ارزان قیمت سفر به قزاقستان شرکت کنید. یا اینکه خودتان به راحتی و با ادامه خواندن این متن به این کشور سفر کنید.

اگر چه هزینه های اقامت، غذا، ورودی های جاذبه های گردشگری قزاقستان و حمل و نقل در این کشور بسیار پایین و ارزان است اما فواصل جاذبه ها از هم دور است. همچنین برای رفتن به بسیاری از سایت های گردشگری در این کشور نمی توانید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. در نتیجه مجبور به کرایه تاکسی هستید که هزینه آن بسیار خواهد بود.

به همین دلیل در نکات سفر به قزاقستان به شما توصیه می کنیم که یا گروهی به این کشور سفر کنید و یا تور قزاقستان را خریداری نمایید تا هزینه های تاکسی سرشکن گردد.

اگر بخواهیم هزینه های سفر گردشگری را که بسیار ارزان سفر می نماید، در نکات سفر به قزاقستان محاسبه کنیم باید هزینه روزانه 9412 تنگه را برای او در شهر آلماتی در نظر بگیریم. هزینه این گردشگر در شهر چیمکند (Shymkent) حدود 7785 تنگه، در شهر ترکستان حدود 7710 تنگه و در شهر ساتی حدود 4835 تنگه خواهد بود. با این حال قیمت های حدودی از هزینه های سفر را برایتان در ادامه می آوریم:

هزینه های غذا و نوشیدنی

  • بطری آب معدنی یا سودا: 100 - 300 تنگه
  • چای: 100 - 500 تنگه
  • صبحانه، ناهار و شام: 500 - 1000 تنگه
  • شام به تنهایی: 300 - 1000 تنگه

هزینه های اقامت

  • هاستل ها و مسافرخانه ها: 2000 - 3000 تنگه

هزینه های ورودی جاذبه ها

  • موزه ها: 0 - 500 تنگه
  • پارک های ملی: 500 تنگه
  • مساجد: رایگان

حمل و نقل در نکات سفر به قزاقستان

قزاقستان کشوری کاملا بزرگ است. افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند به راحتی می توانند به بسیاری از مکان های شهر دسترسی پیدا کنند و حتی در بین شهرهای معروف آن سفر کنند. با این حال، یکی از گزینه های خوب در نکات سفر به قزاقستان هیچ هایکری در این کشور است. در زیر ما انواع معمولی حمل و نقل در قزاقستان را معرفی می کنیم.

مارشروتکا | Marshrutka

بیشتر برای سفرهای داخلی در شهرها یا برای حمل و نقل بین شهرهای نزدیک از مارشروتکا استفاده می گردد. با این حال، از آن ها

در سیستم حمل و نقل قزاقستان، مانند سیستم حمل و نقل دیگر کشورهایی مانند قرقیزستان استفاده نمی گردد.

اتوبوس

اتوبوس ها بین بیشتر شهرهای بزرگ و کوچک قزاقستان مسافران را جابه جا می کنند. با این حال اتوبوس ها اصلا وسایل حمل و نقل راحتی نیستند. همچنین قیمت های متفاوتی برای آن ها وجود دارد. به همین دلیل در نکات سفر به قزاقستان به شما پیشنهاد می دهیم که از قطار بهره ببرید.

تاکسی های اشتراکی

از آنجایی که حمل و نقل عمومی منظمی در قزاقستان وجود ندارد، به شما پیشنهاد می دهیم که همانند بیشتر مردم از تاکسی های اشتراکی بهره ببرید. اگر به مناطق و جاذبه هایی از قزاقستان می روید که رفت و آمد در آن بسیار است و بیشتر گردشگران و حتی مردم محلی به آن جا می روند، تاکسی اشتراکی بهترین گزینه است. به سرعت پر شده و زمان زیادی معطل نخواهید شد. همچنین هزینه کمتری برای جابه جایی پرداخت خواهید کرد. یکی از بهترین روش ها برای سفر به قزاقستان سفر های گروهی با 4 نفر است. در این صورت به راحتی می توانید با کرابه یک تاکسی به هر نقطه از شهر که بخواهید بروید.

قطار

از بهترین گزینه های سفر و جا به جایی بین شهرهای مختلف در مسافت های کوتاه یا طولانی قطار است. بلیط قطار در قزاقستان بسیار ارزان بوده و راحتی بیشتری به نسبت تاکسی یا اتوبوس دارد. عموما برای جابه جایی بین شهر آلماتی با دیگر شهرهای قزاقستان می توانید سوار قطار شوید.

بهترین زمان برای سفر به قزاقستان

به دلیل مرکزیت کشور قزاقستان و نزدیکی آن به روسیه و نواحی شمالی، کشوری سرد است. پس زمستان را برای سفر به این کشور اصلا پیشنهاد نمی دهیم. بهترین زمان سفر به قزاقستان فصل بهار و ماه های اردیبهشت و خرداد است. در پاییز هم، در ماه های مهر و آبان می توانید به این کشور سفر کنید؛ چرا که هوا بسیار متعادل است. در تابستان، هوای کشور قزاقستان بسیار گرم بوده و گاهی تا 40 درجه می رسد. در حالی که دمای هوا در زمستان با کاهش جدی و خطرناکی روبروست. در برخی از مناطق این کشور دمای هوا به منفی 43 درجه سانتی گراد می رسد.

به دیدن چه شهرهایی بروید؟

در نکات سفر به قزاقستان حتما باید به دیدن شهر زیبای آلماتی بروید. آلماتی مرکز تجاری و مالی قزاقستان است که با معماری مدرن و جاذبه های بی نظیرش هر گردشگری را به خود جذب می نماید. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به کلیسای جامع زنتو و بازار بزرگ آن اشاره نمود.

از دیگر شهرهایی که بهتر است دیدن آن را از دست ندهید، شهر آستانا است. آستانا پایتخت جدید قزاقستان است که از برج های بزرگ و ساختمان های مدرن تشکیل شده است. زندگی مدرن در این شهر شما را متعجب خواهد کرد. بسیاری از بناهای این شهر توسط معمار مشهور انگلیسی به نام نورمان فوستر طراحی و ساخته شده است. یکی از این ساختمان های شفاف و شیشه ای خان شاتیر (Khan Shatyr) نام دارد. همچنان که نمای بیرونی آن هر گردشگری را جذب می نماید، درون آن با تفریحات و سرگرمی های متعددی همانند مغازه ها، سالن های سرگرمی، مونوریل، قایق رانی بو حتی تفریحات ساحلی است. تعجب کردید، درست است؟! بله این ساختمان هر گردشگری را متعجب می نماید.

از دیگر مکان ها و جاذبه های گردشگری که برای گردشگران جذاب است، برج بیترک (the Bayterek Tower) است. برجی با فضای نمایشگاهی و دیده بانی که همانند یک درخت در قسمت بالایی طراحی شده و گویی طلایی رنگ و آینه ای را دربر می گیرد. این برج ارتفاعی به اندازه 97 متر دارد و در سال 1997 ساخته شده است. دقیقا در سالی که شهر آستانا برای پایتخت قزاقستان انتخاب شد.

از دیگر جاذبه هایی که در نکات سفر به قزاقستان پیشنهاد می دهیم به دیدن آن بروید، موزه و خانه اپرا به نام کاخ صلح (Palace of Peace) است که به شکل هرمی ساخته شده و امکانات متعددی درونش دارد. این ساختمان نیز از دیگر پروژه های معمار نورمن فوستر انگلیسی است.

غذاهای قزاقی

قزاق ها عاشق غذاهای پخته شده با انواع گوشت هستند. بنابراین عاشقان غذاهای گوشتی به کشور محبوب خود سفر نموده اند. در بیشتر غذاهای آن ها گوشت جزو مواد اصلی است. با این حال اگر گیاه خوار هستید، نگران نباشید. سالاد ها و سوپ های سبزیجات بسیار خوشمزه ای را در کافه ها و رستوران های قزاقستان پیدا خواهید کرد. بهتر غذای قزاقی هم توسط مردمان محلی و در خانه ها پخته می گردد. بنابراین اگر به خانه کسی دعوت شدید، حتما با غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی خواهد شد.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 153

به "نکاتی که برای سفر به قزاقستان باید بدانید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکاتی که برای سفر به قزاقستان باید بدانید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای سفر به قزاقستان باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید