اتصال آیفون به شبکه ای با نام عجیب وغریب می تواند وایفای گوشی را از کار بیندازد!

به گزارش مجله عکس، باگ جدیدی به تازگی در آیفون کشف شده است که می تواند به صورت جدی بر روی ارتباط آیفون برای وصل شدن به شبکه اینترنت Wi-Fi تأثیر بگذارد. گزارش منتشر شده توسط سایت AppleInsider نشان می دهد که اگر کاربری سعی کند تا آیفون خود را به یک شبکه اینترنتی Wi-Fi با نام عجیبی متصل کند، مسئله ای برای قسمت مربوط به ارتباط Wi-Fi آیفون پیش خواهد آمد.

اتصال آیفون به شبکه ای با نام عجیب وغریب می تواند وایفای گوشی را از کار بیندازد!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

این مشکل توسط مهندسی به نام Carl Schou کشف شده است. این شخص شبکه Wi-Fi را به نام p%s%s%s%s%n% درست نموده و زمانی که سعی نموده است تا با استفاده از آیفون به این شبکه متصل گردد، قابلیت Wi-Fi آیفون از کار افتاده و این شخص دیگر نتوانسته است تا از Wi-Fi آیفون خود استفاده کند. البته باید بگوییم که بعد از رخ دادن این مشکل راه حلی برای رفع آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

گویا این مشکل تنها در آیفون وجود دارد و کاربرانی که از گوشی های اندرویدی استفاده می نمایند مسئله ای را در متصل شدن به شبکه اینترنتی با این نام نخواهند داشت. بعضی از محققان مدعی شده اند که ممکن است سیستم عامل iOS قرار دریافت علامت % در ابتدای نام شبکه اینترنتی را این گونه در نظر بگیرد که بقیه کاراکتر های قرار گرفته در جلوی این علامت به جای یک متن معمولی، دستورات اجرایی یا متغیر هایی هستند.

برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق در آیفون، شما نباید به شبکه های اینترنتی Wi-Fi که آن ها را نمی شناسید متصل شوید. همچنین ممکن است که بعضی افراد برای شوخی کردن با کاربران دارای آیفون، شبکه های Wi-Fi عمومی را با این نام درست نمایند تا بتوانند با انجام این کار ارتباط Wi-Fi آیفون کاربران را از کار بیندازند.

اگر این اتفاق برای شما اتفاق افتاده است و دیگر نمی توانید از قابلیت Wi-Fi آیفون خود بهره ببرید، باید برای رفع این مشکل به قسمت Settings آیفون خود بروید و بعد از انتخاب General و بعد Reset و انتخاب گزینه Reset Network Settings و بعد انتخاب Confirm شبکه Wi-Fi آیفون خود را ریست کنید. بعد از انجام این کار شبکه Wi-Fi گوشی شما درست خواهد شد و می توانید همانند قبل از ارتباط Wi-Fi بهره ببرید.

برای اطلاع باید بگوییم که اتفاق مشابهی هم در ماه فوریه (بهمن) 2018 برای آیفون ها اتفاق افتاده است. در آن موقع فرستادن کاراکتری خاص در زبان Tenglu با استفاده از iMessage یا حتی قرار دادن این کاراکتر در محل نوشتن متن در این اپ باعث کرش کردن آیفون و ریبوت شدن آن در iOS 11.2.5 می شد که اپل با منتشر کردن به روزرسانی جدیدی برای سیستم عامل iOS این مشکل را رفع کرد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1735

به "اتصال آیفون به شبکه ای با نام عجیب وغریب می تواند وایفای گوشی را از کار بیندازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال آیفون به شبکه ای با نام عجیب وغریب می تواند وایفای گوشی را از کار بیندازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید