ارزان یا رایگان سفر کنیم

به گزارش مجله عکس، رفتن به سفر و دیدن نقاط مختلف جهان از آرزوهای خیلی از ما انسانها است. خیلی از ما تصور می کنیم که دست یافتن به این آرزو تنها برای افراد ثروتمند ممکن است و مسافرت رفتن به پول زیاد احتیاج دارد. اما اینطور نیست، امروزه سفر رفتن نسبت به گذشته خیلی آسان تر و حتی ارزان تر شده است. در ادامه نکاتی را در این مورد با شما در میان می گذاریم، پس یا دورونزدیک همراه باشید.

ارزان یا رایگان سفر کنیم

در جهانی امروز شاهد هستیم که تعداد گردشگران و جهانگردان از هر نوع قشر فرهنگی و اجتماعی در حال افزایش است. صنعت توریسم به یکی از پر شتاب ترین صنایع تبدیل شده است. با توجه به توسعه روزافزون صنعت توریسم و افزایش تعداد گردشگران و جهانگردان، راه های زیادی برای سفرهای ارزان یا حتی رایگان هم به وجود آمده است.

این روزها تعطیلات نوروز و وقت سفر بسیاری از ایرانی ها به اقصا نقاط ایران و جهان است. در این مطلب سعی می کنیم رایج ترین راه های سفر رایگان و روش های ارزان تر سفر کردن را معرفی کنیم.

هیچهایکینگ

هیچهایکینگ یکی از راه های رایگان سفر کردن است و افرادی که از این روش استفاده می نمایند را هیچهایکر می نامند. هیچهایکر ها کسانی هستند که در جاده می ایستند و منتظر خودروهای رهگذر می شوند و رایگان سفر می نمایند. بعضی از آن ها معمولا مقصد خود را روی پلاکاردی می نویسند و در کنار جاده به ماشین های رهگذر نشان می دهند تا خودروهای هم راستا، آنها را سوار نمایند.

اگرچه هیچهایکینگ در ایران خیلی شناخته شده نیست، اما بسیاری از ایرانیان و جوانان در ایران از این روش برای سفر استفاده می نمایند و در این زمینه اطلاع رسانی می نمایند. گروه های ایرانی هیچهایکینگ در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام فعال هستند و سعی می نمایند به تازه واردها در این عرصه یاری نمایند. و البته وب سایت ها، گروه ها،کارگاه های آموزشی و کتاب های آموزشی مختلفی در جهان برای آموزش هیچهایکینگ وجود دارد که آموزش های ابتدایی را برای این که از خطرهای احتمالی امن بمانید، ارایه می نمایند.

سفر با دوچرخه

یکی دیگر از راه های ارزان سفر کردن، سفر با دوچرخه است. با دوچرخه نه تنها ارزان تر سفر می کنید، بلکه به مناطقی که خیلی توریستی نیستند هم می روید و به جاهایی می توانید بروید که خودروها قادر به رفتن نیستند و در راه خیلی از مقاصد جدید زیبا را کشف خواهید کرد. برای سفر با دوچرخه فقط نیاز به دوچرخه، اراده برای سفر و پشتکار دارید. با این نوع سفر شما هم به محیط زیست و هم به سلامت بدن خود یاری می کنید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

گروهی سفر کنید

یکی از راه های سفر کردن سفر با خودروی شخصی است، اما با توجه به هزینه سوخت و خودرو، این نوع سفر می تواند گران تمام گردد، از اینرو می توانید دوستان خود را به این سفر دعوت کنید و هزینه ها را با هم تقسیم کنید. گروهی سفر کردن نه تنها هزینه های شما را کاهش می دهد، بلکه لذت سفر را نیز بیشتر می نماید.

پروازهای ارزان

اگر هیچ کدام از این راه ها با سلیقه شما همخوانی ندارند، نگران نباشید، همچنان می توانید راهی ارزان برای سفر با هواپیما پیدا کنید. امروزه خطوط هوایی ارزان قیمت در حال گسترش هستند و بلیط های پرواز این خطوط، بسیار ارزان تر از خطوط هوایی معمولی است. اگر شما با این خطوط هوایی پرواز می کنید باید سبک سفر کنید، چرا که اگر بار زیاد داشته باشید باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

به همین دلیل سعی کنید تنها وسایلی را همراه خود ببرید که واقعا به آنها نیاز دارید و از آنجا که این خطوط هوایی غذای رایگان در پرواز ندارند، می توانید غذایی ساده مثل ساندویچ همراه خود ببرید. بعضی از این خطوط هوایی از جمله پگاسوز، فلای دبی و ایرآسیا در ایران دفتر دارند.

کوچ سرفینگ

یکی از شبکه های اجتماعی شناخته شده در بین جهانگردان وب سایت کوچ سرفینگ (couchsurfing) است. با عضویت در این وب سایت می توانید میزبانی یک مسافر را قبول کنید یا خودتان در حین سفر میزبان پیدا کنید و به جای اقامت در هتل، در منزل ساکنان محلی به صورت رایگان مهمان شوید.

شاید یکی از نگرانی های شما در استفاده از این وب سایت بحث امنیت است، که البته نگرانی به جایی است. قبل از اینکه میزبان خود را انتخاب کنید پروفایل وی را با دقت مطالعه کنید و نظرات مهمان های وی را بخوانید و بعد از مطمئن شدن به خانه وی بروید.

شبکه اجتماعی کوچ سرفینگ کم و بیش در بین ایرانیان شناخته شده است و بسیاری از جوانان ایرانی نیز در این وب سایت فعال هستند. کوچ سرفینگ محلی است که گردشگران علاوه بر پیدا کردن میزبان و سفر رایگان می توانند تجربیات خود را با هم در میان بگذارند و با فرهنگ های مختلف آشنا شوند.

هاستل

هاستل ها همانند میهمانپذیرهایی هستند که در ایران وجود دارند. برای اقامت در یک هاستل شما تنها یک تخت در اتاقی که افراد دیگر هم هستند کرایه می کنید. هاستل ها هم همانند هتل ها انواع مختلف دارند. هر چه تعداد تخت های یک اتاق بیشتر باشد هاستل می تواند ارزان تر باشد. اقامت در هاستل خیلی راحت نیست، چرا که شما در کنار افرادی که نمی شناسید می خوابید و باید مراقب وسایل خود باشید.

اگر به صورت گروهی سفر می کنید به راحتی می توانید تمام تخت های یک اتاق را کرایه کنید و به نوعی آن اتاق در اختیار گروه دوستان شما خواهد بود و هزینه کمتری نسبت به اقامت در هتل می پردازید.

اقامت در هتل، اما ارزان

برای لذت بردن از سفر نیازی نیست حتما در هتل های چهار و پنج ستاره اقامت داشته باشید، شما می توانید در هتل های تمیز اما ارزان قیمت که بعضی از آنها به بد اند برکفست تختخواب و صبحانه (Bed&Breakfast) معروف هستند، اقامت کنید.

این هتل ها به شما اتاق و صبحانه روزانه می دهند. اصلی ترین تفاوت آنها این است که مثل هتل ها 24 ساعته باز نیستند و پذیرش دیروقت ندارند و معمولا توسط اعضای یک خانواده مدیریت می شوند.

در زمان و مکان سفر انعطاف داشته باشید

به مکان های توریستی و پرتقاضا و در زمان های تعطیلی سفر نکنید، چراکه تقاضای بالا باعث افزایش قیمت ها می گردد. از اینرو در انتخاب مقصد و زمان انعطاف داشته باشید، اگر می بینید تقاضا برای مقصدی در تعطیلات تابستان یا عید نوروز زیاد است، مقصد خود را تغییر دهید و به نقاطی بروید که کمتر شناخته شده اند.

این نوع سفرها نه تنها ارزان تر هستند، بلکه تجربه ای که به دست می آورید هم معمولا خاص و منحصربه فرد خواهد بود.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 871

به "ارزان یا رایگان سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان یا رایگان سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید