باور کنید اینجا ایران است؛کارت پستال های کوهستانی، اشتباه نکنید جنگل ابر نیست اما روی ابرها زندگی کنید!، تصاویر

به گزارش مجله عکس، دهکده درازنو در جنوب شهرستان کردکوی و در محدوده ملک سورم سرا (بالاجاده) واقع شده است که در گذر سده ها مورد استفاده خانواده های زیادی از ساکنان بالاجاده و به صورت پراکنده از روستاهای همجوار بوده است.

باور کنید اینجا ایران است؛کارت پستال های کوهستانی، اشتباه نکنید جنگل ابر نیست اما روی ابرها زندگی کنید!، تصاویر

به گزارشخبرنگارانامروزه با ساخت جاده، این روستا گردشگران زیادی را از شهرستان های استان گلستان و دیگر مناطق ایران به خود جلب می نماید.

دو مرکز تفرجی درازنو و دنیا نما که از نظر تردد و دسترسی در یک راستا واقع شده اند از جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ برخوردارند. وجود و مشاهده بعضی جانوران وحشی و وجود میل رادکان، از دیدنی های پیرامون آن است.

از تهران تا ییلاق درازنو حدود 6 ساعت با ماشین فاصله است. می توانیم از راستا ورامین، سمنان و دامغان برویم و خودمان را به اینجا برسانیم.

راستا دوم جاده تهران به گرگان است. این جاده از جاده فیروزکوه، ساری، نکا، بهشهر و کردکوی می گذرد تا به روستای درازنو برسد. این راستا حدود نیم ساعت طولانی تر است، اما همواره پرطرفدار بوده و منظره هایش جذاب ترند.

نزدیک ترین شهر به این منطقه ییلاقی، کردکوی است. از کردکوی 40 دقیقه با ماشین در راستای پرپیچ وخم در پیش داریم.

با پشت سر گذاشتن یکی از قشنگ ترین جاده های کوهستانی، به روستای درازنو می رسیم، جایی که 2800 متر از سطح دریا بالاتر است و یکی از بلندترین جاهای این منطقه به حساب می آید.

خانه های روستایی این منطقه از کاهگل یا چوب ساخته شده اند و سقف کانه پوش و شیب داری دارند. خانه هایی که در دامنه کوه قرار دارند و به کارت پستال های کوهستانی خیلی شبیه اند. بالکن خانه ها رو به سطح شیب دار است و می گردد آن پایین را از بالکن خانه تماشا کرد. روستای درازنو، برق دارد و آب روستا هم از چشمه های اطراف تامین می گردد.

از درازنو به دشتی پهناور می رسیم که در بهار و تابستان، رنگ یکدست سبزی به خود گرفته. کمی که جلوتر برویم دشت، جایش را به دره و پرتگاه می دهد. حالا باید اینجا نشست و به چشم انداز تماشایی آن پایین چشم دوخت. جایی که یک عالمه روستا و جنگل از گلستان تا مازندران زیر پای ماست. دریای خزر و خلیج گرگان را هم می گردد دید.

این منطقه چند چشمه پرآب هم دارد که آب زلالی در آنها می جوشد. پوشش گیاهی منطقه متنوع است، از آویشن و گل گاوزبان تا کنگر وحشی، بابونه پرسیاهوش و گزنه در این محدوده پیدا می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 766

به "باور کنید اینجا ایران است؛کارت پستال های کوهستانی، اشتباه نکنید جنگل ابر نیست اما روی ابرها زندگی کنید!، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور کنید اینجا ایران است؛کارت پستال های کوهستانی، اشتباه نکنید جنگل ابر نیست اما روی ابرها زندگی کنید!، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید