تجربه برف بازی در کویر داغ سیرچ

به گزارش مجله عکس، در نزدیکی یکی از گرمترین نقاط کره زمین، روستایی سردسیر و ییلاقی واقع شده است که تا خودتان به این منطقه شگفت انگیز سفر نکنید باور نمی کنید که در کویری گرم و سوزان تکه ای از این بهشت سرسبز و زیبا جاخوش نموده است.

تجربه برف بازی در کویر داغ سیرچ

تنها با رفتن به سیرچ می توانید لذت برف بازی در نزدیکی کویر داغ راتجربه کنید و با دیدن زیبایی ها منحصر به فرد آن چشمان خود را نوازش دهید.

سیرچ یکی از آبادی های شهداد است که به علت داشتن آب و هوای خنک و کوهستانی از زمان های خیلی دور ییلاق کرمان، بخش کویری و گرجهتی شهداد و آبادی های تابعه آن بوده است.این روستا در دره ای با شیب ملایم واقع شده است و از دامنه های بلندیهای پلوار (قله جفتان) شروع می گردد و به سمت کویر شهداد ادامه پیدا می نماید.

روستای سیرچ در ارتفاعات قرار گرفته است و به دلیل آب و هوای معتدل سردسیری و رودخانه دائمی پر آب و فراوانی آبهای جاری دارای طبیعتی کاملا سرسبز است و کوه های اطراف آن با پوشش انبوه درختان چشم اندازی وصف ناپذیر دارد.شغل اصلی مردم سیرچ دامداری و کشاورزی است و محصولات سردسیری بسیار مرغوبی در آن کشت می گردد. باغهایی با درختان انگور، انجیر، گیلاس و آلبالو و انار و...در این روستای کوهستانی به وفور دیده می گردد.

سیرچ در چهار فصل سال تماشایی است. شکوفه های خندان باغهای میوه در بهار، درختچه ها و درختان سر به فلک کشیده سرسبز و گل ها و گیاهان وحشی و هوای خنک و دلپذیر در تابستان و طبیعت رنگارنگ آن در پاییز و چشم انداز ارتفاعات پراز برف و پیست اسکی آن در زمستان تنها گوشه ای از زیبایی های این روستای دیدنی است.

از مهمترین جاذبه های دیگر روستای سیرچ می توان به رودخانه ای زیبا، سروی کهنسال که بالای هزار سال سن دارد و چندین درخت چنار بسیار قدیمی، چشمه آب گرم جوشان با خواص درمانی قابل توجه و بزرگترین تونل سنگی خاورمیانه اشاره نمود. همچنین قرار گیری سیرچ در مجاورت شهداد و منطقه کلوت ها و هم جواری دو نوع آب هوای متضاد، این روستا را به یک نمونه جذاب تفریحی وگردشگری در جهت کویر تبدیل نموده است.

جهت دستیابی

روستای سیرچ در 80 کیلومتری شرق کرمان و 30 کیلومتری جنوب شرقی شهداد واقع شده و خوشبختانه جهت دسترسی این روستا از هر دو جاده کرمان - سیرچ و شهداد - سیرچ آسفالت است و به راحتی می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید.

گذارتان که به سیرچ افتاد، می توانید سراغی هم از سوغاتی های معروف این روستا بگیرید و برای دوستانتان کره و روغن حیوانی مرغوب، خشکبار، قالیچه های کوچک و حصیربافته های تزئینی هدیه ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1513

به "تجربه برف بازی در کویر داغ سیرچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه برف بازی در کویر داغ سیرچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید