خودروی کارکرده بین 10 تا 40 میلیون، چی بخریم؟

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: خرید خودرو را با انتخاب پزشک معالج که حتما باید در بهترین و بالاترین سطح دانش و تجربه باشد اشتباه نگیرید. اینجا را نبینید که برای خرید خودرو صف می بندند! خرید خودرو همه جای دنیا مثل انتخاب نوع نان برای صبحانه یا چیزی مثل خرید پنیر از بین انبوهی گزینه است. با کمی سبک خیالی و بی توجهی به توصیه های ایمنی، این کار را در ایران هم می توان انجام داد و با ورود به بازار کارکرده ها دامنه انتخاب را تا سطحی غیرقابل تصور گسترش داد و علاوه بر صرفه جویی، کلی از این تغییر لذت برد.

خودروی کارکرده بین 10 تا 40 میلیون، چی بخریم؟

چنین کاری نه تنها یاری به حفظ قدرت مالی است انتخاب راهی برخلاف وضعیتی است که در ایران به خریداران تحمیل می گردد. موردی که حتی ممکن است به کاهش سطح قیمت خودر های صفر کیلومتر در بازار هم منجر گردد. سالهاست مصرف نمایندگان برای انتخاب خودرو، مجبور به خرید از تنها فروشندگان محصولات صفر کیلومتر یعنی خودروسازان دولتی هستند. وضعیتی که در نهایت با پول بیشتر کیفیتی کمتر از انتظار را عاید آنان می نماید.

بازار کارنموده ها جایی است که خریداران می توانند بازی خودروسازان را به هم بزنند و دلخواه ترین انتخاب را با سطح مناسبی از پرداخت و قدرت خرید داشته باشند، فقط این وسط باید کمی از سخت گیری های همیشگی دست بکشند. الان که بهترین وقت برای خرید خودرو های کارنموده است، یک ده گانه ردیف نموده ایم برای افرادی با کمترین قدرت خرید که توضیح آن در ادامه می آید:

1. فولکس واگن گل مونتاژی

قیمت:

35 تا 40 میلیون تومان

با حدود 40 میلیون تومان قابل خرید است و از هر نظر خودرو قابل اعتمادی است. گل که در فاصله سال های 1384 تا 1388 با همکاری شاخه برزیلی فولکس واگن، در کرمان مونتاژ شد، امروزه قیمتی 35 تا 60 میلیون تومانی در بازار خودرو دارد، ولی با پرداختی 40 میلیونی می توان یک نسخه سرحال از آن را خرید.

این خودرو دورگه موتوری 100 اسبی دارد که 152 نیوتن متر گشتاور فراوری نموده و با حجم 1800 سی سی خیلی نرم و آرام و جالب کار می نماید. گل که ابعادش درست در میانه پژو 206 و رنو ساندرو واقع شده است، پنج جایگاه پارچه ای بادوام و نسبتا نرم دارد که در کنار فنربندی اسپرت، اما متعادل، یک سواری خوب شهری را عاید خریداران می نماید. گل البته برخلاف ساندرو ابدا رانندگی بی حالی ندارد و بیشتر شبیه 206 تیپ 5 است با این حال کیفیت ساخت 206 های امروزی ابدا با گل قابل مقایسه نیست.

2. مرسدس بنز E230 مدل 1991

قیمت:

35 تا 40 میلیون تومان

بی شک خاص ترین عضو گروه همین بنز کپل است که توسط یکی از بهترین طراحان تاریخ صنعت خودرو یعنی برونو ساکو است و ظاهر بی مرگی دارد. خودرو با داشتن طولی معادل 4.75 متر، یک صندوق بار عظیم و جادار دارد. پنج جایگاه نرم و یک شاسی ضربه گیر هم حین مسافرت به شما سرویس می دهند چیزی که پس از سه دهه هنوز طعم بنز می دهد! این مهم به لطف سیستم فورماتیک در بعضی مدل ها، پایداری بسیار بالا را هم به مجموعه توانمندی های کپل افزوده، حاصل شده است. این سری از بنز E بهایی بالای 100 میلیون دارد، ولی احتمالا در نسخه های قدیمی تر با کارکرد 300 هزار کیلومتر قیمتی نزدیک به 40 میلیون تومان دارد.

3. پروتون ویرا

قیمت:

30 تا 35 میلیون تومان

با قیمت 32 میلیونی می توانید این سدان کوچک شرقی را بخرید و تحت لوای پروتون از کیفیت برجسته خودرو های میتسوبیشی لذت ببرید. ویرا که نمونه مورد بحث مدل 1387 است پس از حدود 12 سال فعالیت مداوم، کارکردی نزدیک به 200 هزار کیلومتر داشته و کیفیت خوبی را از خود بروز می دهد. با اینکه اتاق قطعات تزیینی چندانی ندارد، اما تریم پارچه رودری ها، قطعات چوبی و براق داشبورد و یا پلاستیک به کار رفته در اتاق همگی کیفیت خود را در حدی معقول حفظ نموده و برای نمونه همچون خودرو های چینی، دچار رنگ و رو رفتگی، خوردگی یا پوسیدگی نشده اند. موتور و مجموعه فنی هم بی عیب کار می نمایند.

4. فیات سیه نا

قیمت:

30 تا 35 میلیون تومان

سیه نا خودرو بدنامی است نه به خاطر اینکه کارایی پایینی دارد یا خیلی زشت است. اغلب تقصیر شکست عظیم فیات سیه نا در ایران به گردن قیمت گذاری اشتباهی است که فیات برای این محصول در نظر گرفت و در نهایت هم موجب شد تا نتواند با رقبای محبوب، اما قدیمی حاضر در بازار ایران رقابت کند. سیه نا، اما حالا بعد از حدود 10 سال کار دیگر حاشیه نشین شده و از خودنمایی اولیه اش چیزی نمانده است.

این خودرو ایتالیایی که همه تعییناتش به خودرو های مالی و ارزان قیمت بازار می خورد، در نسخه های با کارکرد 250 هزار کیلومتر بهایی 30 تا 35 میلیونی دارد و با ابعادی که حد فاصل یک ساینا و یک پژو 405 است، به خریداران این رده خدماتی در حد همین دو محصول را با کیفیتی که خاص محصولات ایتالیایی است، ارائه می نماید. سیه نا برای استفاده شهری محصول قابل اعتمادی است و برخلاف شایعات چندان هم دردسر فنی ایجاد نمی نماید. در این سطح پرداخت خرید یک نمونه سالم از این محصول اروپایی شاید یکی از جالب ترین کار ها باشد.

5. اوپل کورسا مدل 1995

قیمت:

25 تا 30 میلیون تومان

محبوبه دهه نودی اوپل در بازار ایران هنوز هم از بسیاری خودرو های امروزی در کلاس سوپرمینی های ایران ویژگی های بهتری دارد. ما هنوز هم اوپل را فیلم بیادماندنی لیلا اثر داریوش مهرجویی به یاد می آوریم. محصولی که در کسری از زمان به یکی از نماد های نوسازی و مدرنیته در دهه 70 خورشیدی در ایران بدل شد و تا امروز اعتبار خود را به عنوان هاچ بکی خوش دست و کم هزینه حفظ نموده است. کورسا که کمی در شهر مصرفش زیاد است، موتوری 1200 سی سی با 60 اسب بخاری دارد و خیلی نرم و بی حاشیه کار می نماید.

6. تویوتا کریسیدا GL

قیمت:

25 تا 30 میلیون تومان

قبول داریم که نگهداری خودرو های دهه نودی سخت است، اما کریسیدا مدلی استثنایی است که دیدن کابین سرخ رنگش یا زوزه اش در جاده یا تجربه کابین بی صدایش حال خریداران را خوب می نماید. این خودرو که در نمونه های سرپا بهای نزدیک به 25 میلیون دارد، در کنار پاور ویندوز و ترمز های دیسکی در چهار چرخ، امکانات خوبی مثل آینه و پنجره های برقی، دنده اتومات و روکش چرم و پارچه هم دارد.

7. دوو سیه لو

قیمت:

20 تا 25 میلیون تومان

کماکان ظاهر موقر خود را حفظ نموده ضمن اینکه کماکان از مالی ترین خودرو های بازار در بخش کارنموده هاست. سیه لو که با کمتر از 25 میلیون تومان قابلیت سوار شدن به شکلی پیوسته را دارد، مثل فولکس گل یا هیوندای ورنا بی حاشیه کار می نماید و به جز بعضی قطعات، اغلب خریداران را دچار دردسر نمی نماید. با اینکه سیه لو محصولی است کاملا مالی، اما سواری آن نرم و راحت است و در سطحی بالاتر از خودرو های نظیر پراید واقع شده است. سیه لو در شهرستان ها کمی مشکل قطعه دارد، ولی این موضوع در حدی نیست که بحرانی گردد و تنها اندکی اضافه پرداخت را به مالکان تحمیل می نماید.

8. دوو ماتیز

قیمت:

15 تا 20 میلیون تومان

سوپرمینی سربه زیر شرقی خودرویی است به یادماندنی. محصولی که هنوز هم الگوی بهترین نمونه های این کلاس در بازار جهانی است و به کم مصرف بودن، دوام بالا و طرح متفاوت بدنه مشهور است. ماتیز که در مدل های 81 تا 84 در بازار موجود است، اگر موتور و گیربکسش به راه باشد و اتاقش سالم، گزینه قابل تاملی برای سفر های شهری است. مدلی که علیرغم گذشت بیش از 15 سال کماکان کیفیت شایسته و درخور توجهی دارد. شاید باور نکنید، اما یک نسخه سالم از ماتیز آنقدر خوش ساخت است که از ام وی ام 110 هم عملکرد بهتری به شما می دهد.

9. رنو پی کی

قیمت:

10 تا 15 میلیون تومان

با تزریق قوای فنی پراید، رنو 5 اصلاح شد. کاری که بسیاری از کارشناسان آن را نسخه ایرانیزه شده سوپرمینی رنو می دانند. در واقع با همان استخوان بندی پراید، یک رنو می خرید که قابل تعمیر، قابل استفاده و قابل قبول است. این خودرو که به نسبت سپند و رنو 5 های قدیمی خودرو کاراتری است، برای 4 نفر جا داشته و کار همان ماتیز را با کیفیت و قیمت پایین تر انجام می دهد. پی کی که به لطف مشابهت فنی با پراید هزینه نگهداری پایینی دارد، در زمینه استهلاک خودرو به نسبت قابل قبولی است، اما ابدا راحت نیست و ایمنی جندانی ندارد بنابراین با آن نباید خیلی تند رانندگی کرد!

10. پژو RD روآ

قیمت:

10 تا 15 میلیون تومان

روا، آردی یا پیکان پژویی تلفیق اولین خودرو فراوری انبوه ایران ناسیونال با پژو 405 آنهم به وسیله متدولوژی خاص یک خودروساز دولتی است که حاصل آن ارابه ای کند، اما مقاوم، جادار با ظاهری آبرومند و مصرفی بالاست. سری RD پژو که همان تعیین اتاق 405 را دارد، در زمینه سواری و فنی بیشتر به پیکان شبیه بوده و خشک، محکم و اندکی پرمصرف است. از آنجا که قطعات مشترک بسیاری با دو خودرو دارد، هزینه پایینی به مالک برای تعمیر و نگهداری تحمیل می نماید ضمن اینکه فرم صندوق بار جاداری داشته و اتاقش راحت تر از پیکان است. شاید باور نکنید، ولی نسخه های سرحال روآ و آر-دی برای خریدارانی که در پایین ترین بخش بازار گیر افتاده اند یک نعمت است.

منبع: برترین ها
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1132

به "خودروی کارکرده بین 10 تا 40 میلیون، چی بخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "خودروی کارکرده بین 10 تا 40 میلیون، چی بخریم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی کارکرده بین 10 تا 40 میلیون، چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید