راهنمای انتخاب چمدان

به گزارش مجله عکس، ممکن است برای خیلی ها پیش آمده باشد که از خود بپرسند چگونه با این همه تنوع رنگ و اندازه و جنس، چگونه چمدان مناسب برای نیاز خود را تهیه کنیم. سوال بجا و مناسبی است، در این مقاله می خواهیم با توجه به نیاز و وسیله نقلیه ای که با آن سفر می کنید، راهنمایی برای انتخاب چمدان مناسب ارائه دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای انتخاب چمدان

برای تسهیل انتخاب چمدان، ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید: به چه نوع سفرهایی می روید (مثلا هتل، اردو یا سفرهایبین المللی)؟ قصد انجام چه فعالیت هایی را دارید (مثلا کوه نوردی، غواصی، دوچرخه سواری)؟ می خواهید چه مقدار وسیله با خود ببرید؟

مواد مورد استفاده در ساخت چمدان و کیف

چرم و پارچه

پارچه طبیعی یا مصنوعی

مواد طبیعی مورد استفاده در تولید ساک و چمدان شامل چرم، کرباس (کتان) و دیگر الیاف طبیعی مانند کنف است. مواد مصنوعی به طور معمول مبتنی بر نایلون یا پلی اتیلن هستند، که مورد دوم به طور فزاینده از بازیافت بطری های پلاستیکی یکبار مصرف ساخته می شود. پارچه بر اساس ضخامت الیاف طبقه بندی می شود. مقاومت آنها در معرض سایش و پارگی به خواص مواد، نوع و ضخامت بافت پارچه بستگی دارد. در بسیاری از کیف ها، خصوصا کیف های فوق العاده سبک، پارچه های سبک را با مواد سنگین ترکیب، و مناطقی را که بسیار در معرض سایش قرار دارند، مانند گوشه ها و زیر کیف تقویت می کنند. بسیاری از مواد مصنوعی بر رویه خارجی دارای روکش ضدآب داخلی و روکش های ترکیبی ضدلکه و ضدآب هستند.

چرم

چرم اعلای دانه درشت و دانه کامل که از خارجی ترین لایه پوست ساخته می شود، از سخت ترین مسطح ترین و مطلوب ترین نوع چرم است.

چرم پوسته خام، لایه های زیری پوست است که برای شبیه سازی رنگ و طرح چرم، رویه بالایی پولیش و پرداخت می شود. روی چرم پرداخت شده طوری کار شده است که شبیه چرم نوع دیگر شود، مانند پوست گوساله یا طرح تمساح. چرم پیوندی و متورق نیز متشکل از پودر تکه چرم های ساییده است که با چسب به هم پیوند می خورند.

پلاستیک و فلزات

چمدان های سخت معمولا از پلاستیک (معمولا پلی کربنات، پلی پروپیلن یا ABS)، فلز (معمولا آلومینیوم)، یا به طور فزاینده ای از فیبر کربن ساخته شده اند. چمدان های سنتی جعبه ای در هر طرف با قاب فلزی یا چوبی تقویت می شدند و با چرم، وینیل یا پارچه پوشش داده می شدند. چمدان های سخت مدرن بسیار سبک و معمولا دارای دو یا چهار چرخ برای حرکت ساده هستند.

پلی کربنات

از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است و به گستردگی در قالب سازی و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. این نوع پلاستیک ها در صنایع شیمیایی نوین بسیار پرکاربرد هستند. از این مواد به دلیل ضدخش و مقاوم بودن در تولید انواع روکش و قاب استفاده می شود.

مواد تزریقی

چمدان های تزریقی با تزریق پلاستیک مذاب به داخل قالب برای ایجاد بدنه سخت و بدون درز تولید می شود. در تولید چمدان های خلاء از فشار خلاء برای کشیدن یک ورق پلاستیک گرم (معمولا ABS، یا اکریلونیتریل بوتادین استایرن) روی قالب استفاده می کنند، تا هنگامی که پلاستیک سرد شود، شکل قالب را به خود بگیرد.

وینیل

وینیل پلاستیک با قیمت متوسط است که معمولا برای پوشش و بستن درزها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده با طیف وسیعی از رنگ و بافت موجود است که در برابر لکه هم مقاومت زیادی دارد. از وینیل اغلب به عنوان جایگزین چرم استفاده می شود. بنابراین ضروری است لیبل روی محصول را چک کنید تا مطمئن شوید.

انواع ساک، چمدان و کیف

ساک های پارچه ای چرخ دار

هیچ چیزی مانند ساک پارچه ای وسایل را در خود جا نمی دهد، و ساکی که چرخ دار باشد، انتخاب خوبی برای طرفداران وسایل چند منظوره است. اگر ماجراجویی های شما اغلب نیاز به وسایل با اندازه و اشکال متفاوت دارد، ساک چرخ دار انتخاب هوشمندانه ای برای جا به جایی است. برای کسانی که بار زیادی حمل نمی کنند، کوله پارچه ای چرخ دار 55 سانتی متری فضای کمتری در اختیارتان می گذارد اما از دردسر و هزینه تحویل بار نجات تان می دهد. این نوع کوله های برای سفرهای ماجراجویانه که نیازمند وسایل بدون شکل هستند، سفرهای خانوادگی و سفر با ماشین شخصی مناسب هستند.

چمدان چرخ دار

این گروه که برای مسافران سنتی طراحی شده است، معمولا دارای اندازه جمع وجور و ساخت مقاوم است تا از صدمات سیستم حمل و نقل توشه جان سالم به در ببرد. اگر دوست دارید همه وسایل تان چیز سازمان یافته باشد، به دنبال چمدان با تعداد زیادی جیب و لوازم سازمان دهی جانبی بگردید. این نوع چمدان های چرخدار برای سفر تجاری، بازدید از خانواده، سفر با ماشین شخصی و سفر به مناطق شهری مناسب است.

کوله پشتی های چرخ دار

این کیف که محبوب مسافران ماجراجو است، راحتی چمدان چرخ دار را با تحرک کوله پشتی ترکیب کرده است. می توانید به سادگی و با کشیدن دسته کیف تعداد زیادی وسیله را جابه جا کنید. زیاد پیاده راه می روید یا باید از پله های زیادی بالا روید؟ برای راحتی حمل، کیف را به دوش بیندازید و تسمه شانه و کمر را ببندید.

این نوع کوله پشتی مناسب سفرهای ماجراجویی و سفر با ماشین شخصی است.

چمدان کوچک

این چمدان دوست دار مسافر و مناسب مکان هایی است که در آن چمدان چرخ دار نمی تواند حرکت کند: شن، سنگ فرش خیابان، پله و سایر زمین های ناهموار. کوله سفری دارای قاب داخلی، مخفی گاه تسمه شانه و ویژگی های امنیتی داخلی است. چمدان های کوچک زنانه دارای سیستم تعلیق خاصی هستند که برای فیزیولوژی زنانه طراحی شده اند.

این چمدان ها برای مسافرانی که می خواهند در حرکت باشند و تمام وسایل خود را حمل کنند، مناسب هستند.

ساک پارچه ای

ساک پارچه ای سنتی (بدون چرخ و دسته) از مدل چرخ دار سبک تر است و قیمت مناسبی هم دارد. هم چنین دارای ظرفیت زیادی است که همه وسایل تان را برای سوار شدن به هواپیما در یک کیف جا می دهد. این ساک های پارچه ای برای کوه نوردان، دانشجویان و هر مسافر با بودجه محدود مناسب هستند.

کوله لپ تاپ

این کوله های داخل شهری دارای یک محفظه برای نگه داری لپ تاپ 10 تا 17 اینچی است. به علاوه این کوله ها جیب های سازمان دهی متعددی برای نگه داری کابل، وسایل جانبی و کاغذ دارند. برخی از مدل های این کیف مناسب بازرسی های فرودگاهی هستند، بدین معنی که نیازی به خارج کردن لپ تاپ از کیف نیست. از جیب های مخصوص لپ تاپ برای حمل e-book reader و تبلت نیز می توان استفاده کرد.

مسافران شهری و هر کسی که می خواهد لپ تاپ حمل کند می تواند از این کوله ها بهره ببرد.

کیف کوله پشتی

آیا می خواهید از شر هزینه و دردسر تحویل بار خلاص شوید؟ از کوله پشتی استفاده کنید. بیشتر شرکت های هواپیمایی اجازه حمل کیف کوچک تر از 55 سانتی متر را به داخل هواپیما می دهند. قوانین می تواند تغییر کند، بنابراین ضروری است تا قبل از خروج درباره محدودیت های اندازه بار (یا سایر مقررات بار) با شرکت هواپیمایی مشورت کنید.

مسافرانی که بار زیادی حمل نمی کنند و در تحرک هستند و می خواهند از زیر تحویل بار و هزینه هایش در بروند، می توانند از این نوع کیف کوله پشتی بهره ببرند.

هنگام خرید چمدان به نکات زیر توجه کنید:

امنیت

دیدن سوراخ جای زیپ چمدانتان، یا سوغاتی های شکسته هنگام باز کردن زیپ چمدان! هر دو رویداد هایی ناگوار و غیر قابل جبران هستند. اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارند که باید قبل از راه افتادن به سمت مقاصد دور در نظر بگیرید.

فضای داخلی

فضای داخل چمدان های مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام یک با سلیقه شما جور است. جیب و بند زیاد برای افراد منظم مناسب است. و ویژگی هایی مانند جیب پلاستیکی ضد آب، برای نگه داری مایوی خیس و بطری های شامپو که چکه می کنند بسیار مناسب است.

چمدان را امتحان کنید!

یک مقدار با چمدان راه بروید تا ببینید که آیا دسته به قدر کافی بلند است، آیا جنس پارچه را دوست دارید، آیا بندهای پشتی اذیتتان نمی کند، آیا بیش از حد سنگین نیست؟ آیا چمدان محکم و بادوام است؟ آیا چرخ ها روان می چرخند؟

گارانتی

اگر آنلاین خرید می کنید، یک ماه قبل از سفر چمدانتان را سفارش دهید تا اگر مسئله ای بود، فرصت برگرداندن داشته باشید. از گارانتی محصول مورد نظرتان نیز اطمینان حاصل کنید.

تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 741

به "راهنمای انتخاب چمدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب چمدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید