راهنمای خرید برترین عینک زمستانی؛ هرآنچه ضروری است بدانید

به گزارش مجله عکس، بالاخره باران و برف به ایران هم رسید و می توانیم با استایل های گرم و زمستانی از خانه بیرون برویم. عینک آفتابی یکی از عناصر اصلی هر استایلی است و عینک زمستانی هم برای استفاده در استایل فصل سرما مناسب است. این عینک کاربرد خاصی دارد و برای انتخاب آن باید چند نکته را آنالیز کنید. در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است بیشتر با مشخصات برترین عینک زمستانی آشنا شویم و ببینیم که چه تفاوت هایی با عینک آفتابی معمولی دارد. بعلاوه قرار است با انواع فریم و لنزهای این عینک آشنا شویم.

راهنمای خرید برترین عینک زمستانی؛ هرآنچه ضروری است بدانید

چرا باید در زمستان از عینک زمستانی استفاده کرد؟

همانطور که عینک آفتابی مخصوص تابستان است و از چشم در برابر نور شدید خورشید محافظت می نماید، لنزهای عینک زمستانی هم از چشم در برابر نور خاص خورشید در زمستان محافظت می نماید. با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید ممکن است نور خورشید کمتر از حالت عادی باشد. خورشید دیرتر طلوع می نماید و زودتر غروب می نماید.

غروب زودهنگام به این معنا است که شما حتما هر روز در مسیر برگشت از محل کار یا دانشگاه شاهد غروب خواهید بود. این صحنه زیبا می تواند چشم شما را با خطرات جدی روبه رو کند چون اشعه ماورا بنفش بسیار شدیدی در زمان غروب خورشید تابیده می گردد که بسیار خطرناک است. اندازه اشعه آنقدر زیاد است که می تواند دید شما را مختل کند و به چشم آسیب های جدی بزند.

بعلاوه در منطقه ها برفی نور خورشید در طول روز روی برف تابیده و انعکاس آن می تواند کور نماینده باشد. با توجه به موقعیت هایی که شرح داده شد توصیه می گردد که حتما در زمستان از عینک زمستانی بهره ببرید تا تماشای منظره ها زیبا به چشم های شما آسیبی نرساند.

برترین لنز برای عینک زمستانی

لنزهای پلاریزه و آینه ای برترین انتخاب برای عینک زمستانی هستند. این لنزها با ایجاد حالتی که مانع خیره شدن به نور می گردد، می توانند از چشم های شما در برابر نور خورشید محافظت نمایند. بعلاوه با این لنزها می توانید دید واضحی داشته باشید و نور خورشید مانع دید صحیح شما نمی گردد.

عینک زمستانی با لنز پلاریزه

لنزهای پلاریزه همان لنزهایی هستند که برای ساخت عینک اسکی هم استفاده می شوند. این لنزها از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش هم محافظت می نمایند و مانع اختلال بینایی در زمان بازتاب نور خورشید از روی برف (برف کوری) می شوند. برترین رنگ لنز پلاریزه برای زمستان رنگ های خنثی است که می توانند به دور از اعوجاج و تغییر، رنگ طبیعی اجسام را به شما نمایش دهند.

رنگ های خنثی در لنزهای پلاریزه:

  • خاکستری
  • قهوه ای
  • سبز

عینک زمستانی با لنز آینه ای

ظاهر زیبای این لنزها جای هیچ شک و تردیدی برای خرید را نمی گذارد. این لنزها به شدت از چشم های شما در برابر نور خورشید زمستانی محافظت می نمایند و مثل لنزهای پلاریزه، از بروز برف کوری جلوگیری می نمایند. ضد انعکاس هستند و نور UV را تا 100% کاهش می دهند. بسیار در برابر خراشیدگی مقاوم هستند و همین خصوصیت آن ها را به گزینه ای عالی برای عینک اسکی تبدیل نموده است. عینک آینه ای میدان دید روشن تری نسبت به پلاریزه فراهم می نماید و به علت انعکاس نور، اصلا چشم های شما را نشان نمی دهند.

رنگ های مناسب لنزهای آینه ای:

  • طلایی
  • نقره ای
  • آبی

برترین فریم برای عینک زمستانی

فریم های ساخته شده از پلاستیک، استات (acetate) و TR90 برترین فریم برای عینک های زمستانی هستند. در شرایط سرد و برفی مقاومت خوبی دارند و در هوای سرد خیلی تغییر دما نمی دهند. فریم های فلزی می توانند در یخبندان بسیار سرد و آزاردهنده باشند. اگر می خواهید رنگ فریم را متناسب با لنز انتخاب کنید بهتر است این قانون را به خاطر داشته باشید: رنگ های گرم را با هم ست کنید، رنگ های سرد را با هم و رنگ های خنثی را هم در کنار هم قرار دهید.

  • رنگ های گرم: زرد، قهوه ای، قرمز
  • رنگ های سرد: سبز، آبی، بنفش
  • رنگ های خنثی: سفید، سیاه، خاکستری

مرور کلی

در این مطلب به صورت کلی با عینک مناسب فصل زمستان و انواع لنز و فریم های آن آشنا شدید. نکته مهم در انتخاب عینک، بعد از آنالیز کیفیت، این است که به سراغ رنگ و مدلی بروید که با اغلب لباس های شما هماهنگ باشد و با استایل های مورد علاقه تان هم به راحتی ست گردد.

منبع: yesglasses

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2334

به "راهنمای خرید برترین عینک زمستانی؛ هرآنچه ضروری است بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین عینک زمستانی؛ هرآنچه ضروری است بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید