ربات ها جای نقاشان ساختمان را خواهند گرفت

به گزارش مجله عکس، همشهری آنلاین نوشت: یک روبات نقاش و دکوراتور به وسیله دلوکس اختراع شده که می تواند در صورت کمبود نیروی انسانی، کارهای داخلی ساختمان را انجام دهد.

ربات ها جای نقاشان ساختمان را خواهند گرفت

شرکت دلوکس میلیون ها دلار برای اختراع دستگاهی با فناوری پیشرفته هزینه نموده که می تواند به تنهایی یک دیوار کامل را رنگ کند. این روبات که پاکو (Paco) نام دارد، با یک اسکنر سه بعدی برای ایجاد یک مدل دیجیتالی از فضایی که احتیاج به رنگ کردن دارد، ارائه می گردد.

این داده ها به روبات ارائه می گردد تا کارهای دم دستی تر را انجام دهد و نیروی انسانی روی کارهای پیچیده تر متمرکز گردد. پاکو به وسیله یک استارت آپ فرانسوی به نام Les Companions توسعه داده شده و سرمایه اش را شرکت آکزونوبل، مالک شرکت صنایع شیمیایی و رنگ دلوکس تامین نموده است.

بیشتر بخوانید:

جنگنده ترسناکی که بمب افکن بی 52 را سرنگون کرد / عکس

آشنایی با یکی از متفاوت ترین تولیدات ایران خودرو / عکس

بنا به اعلام این استارت آپ فرانسوی، ماموریت پاکو انجام کارهای خسته کننده ای است که کمتر چالش برانگیزند. البته که برای استفاده از نیروی کار خستگی ناپذیر پاکو، به یاری انسان احتیاج است.

خوزه آنتونیو خیمنز لوزانو، رئیس آکزونوبلِ انگلستان گفت که دلیل سرمایه گذاری آن ها روی این فناوری و فناوری های مشابه، نگرانیشان از کمبود نیروی کار است. لوزانو گفت: به خصوص در انگلستان ما به صورت جدی با کمبود نقاش ساختمانی روبرویم. شیوع کووید باعث تغییر شغل بسیاری از افراد شد و از طرف دیگر، برگزیت ما را با کاهش شدید کارگران اتحادیه اروپا روبرو کرد.

یک نظرسنجی مرکز دکوراتور دلوکس نشان می دهد که 61 شرکت نقاشی و تزئینات در بریتانیا با کمبود نیروی کار برای نقاشی و و تزئینات داخلی روبروند. با وجود این کمبود نیرو، 40 درصد از شرکت ها نسبت به قبل از همه گیری پرمشغله تر هم بودند.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2222

به "ربات ها جای نقاشان ساختمان را خواهند گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها جای نقاشان ساختمان را خواهند گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید