ساخت مدل های پیچیده با کوچک ترین چاپگر سه بعدی جهان

به گزارش مجله عکس، چاپگر های سه بعدی استریولیتوگرافی (SLA) در ابعاد بزرگ تر به همین صورت عمل می نمایند و اینجا صرفاً ابعاد آن کاهش پیدا نموده است.

ساخت مدل های پیچیده با کوچک ترین چاپگر سه بعدی جهان

بیشتر چاپگر های سه بعدی مقدار نسبتاً بزرگی دارند و فضای زیادی را اشغال می نمایند، اما به تازگی چاپگر جدیدی ساخته شده است که ابعاد آن 18 در 31 در 41 میلی متر و وزنش تنها 17 گرم است. سازنده این دستگاه ادعا می نماید که محصولش کوچک ترین چاپگر سه بعدی دنیاست.

یوتوبری با نام کاربری My N Mi در ویدیویی نشان داده است که چاپگر سه بعدی کوچک او چگونه در عرض چند دقیقه مدل یک ربات کوچک را چاپ می نماید. این دستگاه ظاهراً از ترکیبی از چوب، پلاستیک و یک موتور ساخته شده است که صفحه چاپگر را جابه جا می نماید. روی این صفحه باید یک LED وجود داشته باشد که البته در این ویدیو پیدا نیست و به ماده صمغ تابانده می گردد.

چاپگر های سه بعدی استریولیتوگرافی (SLA) در ابعاد بزرگ تر به همین صورت عمل می نمایند و اینجا صرفاً ابعاد آن کاهش پیدا نموده است. در بخشی از این ویدیو می بینیم که کاربر با یک سرنگ محفظه چاپگر را از صمغ پر می نماید. بعلاوه انرژی دستگاه به وسیله یک کابل microUSB تأمین و داده ها هم با همین رابط به دستگاه ارسال می گردد.

کوچک ترین چاپگر سه بعدی دنیا دقت بالایی دارد

My N Mi در این ویدیو ادعا می نماید که چاپگر او می تواند اشیایی با مقدار حدبیشتر 11 در 11 در 17 میلی متر را با دقت 0.135 میلی متری بسازد. برای مقایسه می توان به چاپگر Anycubic Photon M3 اشاره نمود که یکی از برترین چاپگر های سه بعدی بازار با دقت 0.01 میلی متر است، اما وزن آن به 7 کیلوگرم می رسد.

در انتهای فرایند چاپ، نتیجه کار از داخل چاپگر بیرون آورده می گردد و می توانیم ببینیم که جزئیات بسیار خوبی روی سطح آن به چشم می خورد. به عبارت دیگر، برای چاپگری در این ابعاد و مقدار، چنین سطحی از جزئیات نه تن ها قابل قبول است، بلکه فراتر از انتظار به نظر می رسد. متأسفانه اطلاعات دقیق تری درباره قطعات این چاپگر در دسترس نیست و نمی دانیم که این سازنده قصد انتشار جزئیات بیشتر دراین باره را دارد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2244

به "ساخت مدل های پیچیده با کوچک ترین چاپگر سه بعدی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مدل های پیچیده با کوچک ترین چاپگر سه بعدی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید