عروسک ها در موزه ملل ، اینجا خبری از عروسک شیطانی نیست

به گزارش مجله عکس، بی شک با به کارگیری و استفاده از قابلیت های عروسک ها می توانیم خود و دیگر مردمان را بهتر و دقیق تر بشناسیم.

عروسک ها در موزه ملل ، اینجا خبری از عروسک شیطانی نیست

چرا موزه عروسک های ملل؟ به این دلیل که تعطیلات تابستان، زمان خوبی برای استراحت بچه ها در دوران فراغت از تحصیل است و خانواده ها را بر آن می دارد تا برای فرزندانشان اوقات خوشی را فراهم نمایند و چه خوب است که این تفریحات آموزنده هم باشد.

موزه عروسک های ملل بهانه خوبی برای این نوع تفریحات است، با نمایش عروسک های هر قوم و از هر کشور، همراه برگزاری کارگاه هایی از نحوه ساخت آن ها، بچه ها و خانواده یشان را با آن ها آشنا می نماید.

کجا برویم؟

این موزه در تهران، خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی قرار گرفته است. بخش دوم موزه عروسک های ملل در سال 96 در تهران به آدرس مترو دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی تاسیس شد. دارای عروسک هایی با پوشش محلی و تاریخی از دوره عیلامی تا قاجار است که به نام موزه عروسک و فرهنگ ایران فعالیت می نماید.

در موزه عروسک های ملل آمده:

ما باور داریم که عروسک ها ابزارهایی قدرتمند و کارآمد هستند که می توانند به عنوان سفیران فرهنگی ، سبب شناخت و معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم مردمان مناطق مختلف در هر نقطه ای از دنیا باشند. بی شک با به کارگیری و استفاده از قابلیت های عروسک ها می توانیم خود و دیگر مردمان را بهتر و دقیق تر بشناسیم که این مهم، زمینه ایجاد دوستی و همدلی و از نخستین گام های دست یابی به صلح دنیای بین انسان ها خواهد بود.

گردشگران در بین عروسک ها

جالب است بدانید موزه عروسک های ملل یکی از مقاصد مهم گردشگری است. جایی که گردشگران بسیاری کنار عروسک ها و یا تندیس ها، عکس های متعددی گرفته و روز خود را می گذرانند. برای آن ها بیشترین زیبایی در عروسک های کهن پارچه ای و تن پوش هااست.

عروسک ها در موزه ملل

این جا مکانی بسیار دیدنی و خاطره انگیز است. دارای بیش از 2000 قطعه عروسک از 80 کشور با فرهنگ های مختلف. عروسک های افغان، چینی، عربی، خدایان هندی، تندیس های تاجیکیِ بدون چهره، اتریشی، ارمنی، عروسک های مبارک و تبارک و نمادهای باران خواهی مازنی و… تنها بخشی از این مجموعه هستند.

جالب است بدانید سایه بازی، آشنایی با قصه ها و افسانه ها، پوشاک و آداب و رسوم فعالیت های جنبی جهت آموزش بچه ها و بزرگ سالان هستند. همچنین فعایت هایی مانند:

  • اجرای شب های فرهنگی به منظور آشنایی با فرهنگ اقوام ایران.
  • برگزاری کارگاه های عروسک سازی به منظور ترویج ساخت انواع عروسک.
  • برپایی تورهای گروهی برای بچه ها و نوجوانان، گروه های مادر و کودک.
  • فروش محصولات مرتبط با اهداف موزه در قالب عروسک، بازیچه ها و بسته های آموزشی، فرهنگی و هنری.
  • برگزاری تورهای تخصصی برای دانشجویان، پژوهشگران و گردشگران ایرانی و خارجی.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 730

به "عروسک ها در موزه ملل ، اینجا خبری از عروسک شیطانی نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "عروسک ها در موزه ملل ، اینجا خبری از عروسک شیطانی نیست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک ها در موزه ملل ، اینجا خبری از عروسک شیطانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید