تور هند ارزان: فرودگاه آگرا، دروازه سرزمین هفتاد و دو مذهب

به گزارش مجله عکس، فرودگاه آگرا، فرودگاهی همگانی - نظامی است که با وجود وسعت کم و محدودیت امکانات یکی از مهم ترین مراکز رفت و آمد گردشگران به آگرا است.

تور هند ارزان: فرودگاه آگرا، دروازه سرزمین هفتاد و دو مذهب

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آگرا سومین شهر بزرگ هند است که مجموعه ای از دیدنی های بی نظیر مانند تاج محل قلعه سرخ آگرا، مسجد نگینا، خاص محل و کاخ جهانگیر سیکاندرا و... را د رخود جای داده است و ازاین رو، گردشگران بسیاری مایل به سفر به این شهر و بازدید از آن هستند. البته با وجود جایگاه این شهر در هند، فرودگاه آگرا چندان پیشرفته نیست و و تردد به آن به وسیله فرودگاه های داخلی هند امکان پذیر است؛ بنابراین مسافرانی که قصد سفر به آگرا را دارند می توانند ابتدا بلیط تهران - دهلی را خریداری نمایند و به این شهر سفر نمایند. سپس از پروازهای داخلی یا راستا زمینی برای سفر به آگرا استفاده نمایند. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص این فرودگاه و نحوه سفر هوایی به این شهر خواهیم داد. همراه خبرنگاران باشید.

معرفی فرودگاه

فرودگاه آگرا، فرودگاهی با کاربری دو منظوره، عمومی و نظامی است و در عین حال یکی از مهم ترین پایگاه های نیروی هوایی هند محسوب می گردد. فرودگاه آگرا در جریان جنگ جهانی دوم تاسیس شده است. از نکته های جالب توجه در خصوص این فرودگاه این است که کمتر خلبان مسافری در این فرودگاه را می توان پیدا کرد که در دوران فعالیتش پرواز با هواپیمای جنگنده را تجربه نکرده باشد.

البته با توجه به اینکه تاج محل، پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه گردشگری هند در آگرا واقع شده است، به منظور تسهیل رفت و آمد گردشگران و رونق بیشتر صنعت توریسم این منطقه قرار بر این است تا فرودگاهی بین المللی با نام فرودگاه بین المللی تاج تا پنج سال آینده در آگرا تاسیس شده و جایگزین فرودگاه فعلی گردد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی - نظامی
  • کد یاتا: AGR
  • کد ایکائو: VIAG
  • ارتفاع از سطح دریا: 168 متر
  • فاصله هوایی تا تهران: از آنجایی که فرودگاه آگرا فاقد پروازهای بین المللی است، بنابراین گردشگران می توانند پس از پیمودن پرواز تهران - دهلی به مسافت 2546 کیلومتر (3 ساعت و 40 دقیقه پروازی)، مسافت بین فرودگاه دهلی تا آگرا (233 کیلومتر) را به دو صورت زمینی یا هوایی به وسیله بلیط هواپیما برای خطوط هوایی داخلی هند طی نمایند.

پایانه ها

با توجه به اینکه فرودگاه آگرا فرودگاهی عمومی - نظامی است، دارای ساختمانی واحد و کوچک برای ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی است و امکانات رفاهی آن نیز محدود و معمولی است.

موقعیت جغرافیایی

راه های دسترسی

با توجه به رونق صنعت حمل و نقل در هند و استفاده از وسائط نقلیه مختلف مانند اتوبوس، سه چرخه دستی، سه چرخه موتوری، تاکسی، قایق و قطارهای شهری، تردد از فرودگاه آگرا به سایر نقاط شهر چندان سخت نیست؛ ولی نکته قابل توجه این است که پیش از استفاده از هر نوع وسیله ای باید برای مبلغ کرایه به توافق برسید؛ زیرا مبلغ ثابتی برای کرایه وجود ندارد و در صورت استفاده از تاکسی حتما به استفاده از تاکسی متر به وسیله راننده تاکید کنید.

اطلاعات پرواز

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد با توجه به نبود فرودگاه بی المللی، در حال حاضر در هند، برترین راه سفر به این شهر، تهیه بلیط هواپیما تهران - دهلی، سفر به فرودگاه دهلی و ادامه سفر به مقصد اصلی، آگرا، به شکل زمینی و هوایی است. با توجه به شرایط جاده های هند، پیمودن این راستا تا 3 ساعت طول خواهد کشید؛ ازاین رو، گردشگران می توانند با استفاده از پروازهای ایرهند به وسیله فرودگاه دهلی سریع تر و آسان تر به آگرا سفر نمایند.

منبع: کجارو / airportia.com / en.wikipedia.org
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1982

به "تور هند ارزان: فرودگاه آگرا، دروازه سرزمین هفتاد و دو مذهب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: فرودگاه آگرا، دروازه سرزمین هفتاد و دو مذهب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید