لزوم همگامی صنایع و پالایشگاه ها در کاهش آلاینده های جوی

به گزارش مجله عکس، تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت اگر بتوان با صنایع و پالایشگاه ها و طبیعت همگامی داشت به گونه ای که آلاینده ها به حداقل برسد و پساب ها و تصفیه خانه ها در شرایط خوبی قرار بگیرند، می توان به راحتی از منابع فسیلی استفاده کرد.

لزوم همگامی صنایع و پالایشگاه ها در کاهش آلاینده های جوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، علی سلاجقه که امروز (27 آبان ماه) به خوزستان سفر نموده است، در بدو ورود به اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم دولت بتواند دین خود را نسبت به خوزستان ادا کند. خوزستان استان آب و نفت است؛ دو سیالی که از نظر جنبه های حیاتی، تراز عالی دارند.

وی اضافه نمود: با وجود این شرایط، خوزستان در بعضی قسمت ها با مشکل روبرو شده است. در بحث نفت، توسعه صنایع و پالایشگاه ها موجب ایجاد بحث های آلایندگی شده است. خشکسالی نیز از نظر وقوع ریزگردها مشکلاتی برای مردم استان خوزستان ایجاد نموده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از طرف دیگر از نظر منابع آبی و مباحث مربوط به خشکی تالاب ها مشکلاتی وجود دارد؛ تالاب ها به عنوان نقاط سیل گیر، محل امرار معاش مردم و بعلاوه نقاط گردشگری مطرح هستند.

وی بیان نمود: این سفر به منظور بازدید از تصفیه خانه های پالایشگاه ها، فلرهای نفتی و گاز ترش پالایشگاه بیدبلند اجرا شده است؛ این پروژه یکی از پروژه های بزرگ ایران در بحث حفاظت محیط زیست است.

سلاجقه اضافه نمود: قوانین مربوط به کنوانسیون های بین المللی به نوعی در حال وارد کردن فشار به ویژه به کشورهای در حال توسعه هستند تا از ظرفیت های فسیلی خود حداقل استفاده را داشته باشند. اگر بتوانیم همگامی صنایع و پالایشگاه ها با طبیعت را داشته باشیم به گونه ای که آلاینده ها به حداقل برسد و پساب ها و تصفیه خانه ها در شرایط خوبی قرار بگیرند، می توانیم به راحتی از منابع فسیلی استفاده کنیم و مقدار نقش خود را در ایجاد آلاینده های جوی کاهش دهیم.

وی گفت: جهان با توجه به داده های خود، در حال محکوم کردن ما به این است که نقش ما در ایجاد آلاینده های جوی بالا است اما خوشبختانه در شرایط تحریم نیز حدود 5 درصد نسبت به تعهدات توافقنامه پاریس، شرایط بهتری داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه نمود: امروز برترین و بزرگ ترین پروژه های کاهش آلایندگی جوی در استان خوزستان افتتاح خواهند شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1929

به "لزوم همگامی صنایع و پالایشگاه ها در کاهش آلاینده های جوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم همگامی صنایع و پالایشگاه ها در کاهش آلاینده های جوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید