تور ارمنستان ارزان: موضوع داغ حذف ویزا میان ایران و کشورهای ارمنستان و روسیه

به گزارش مجله عکس، کوشش های ایران برای حذف ویزا با کشورهای همسایه کم کم به ثمر می نشیند،ولی در این راستا پستی بلندی های بسیاری وجود دارد که تنها زمان و پیگیری مستمر می تواند راهگشای آن باشد.با هم به آنالیز اخبار اخیر می پردازیم.

سفر بی ویزا بین ایران و ارمنستان

تور ارمنستان ارزان: موضوع داغ حذف ویزا میان ایران و کشورهای ارمنستان و روسیه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

براساس توافق ایران و ارمنستان، اتباع دو کشور این امکان را خواهند یافت از شش ماه دیگر بدون احتیاج به اخذ ویزا به مدت 90 روز در کشور مقابل اقامت کنند.

این توافق در چارچوب برنامه توسعه همکاری های دو کشور در بخش های مختلف بویژه گردشگری و بعلاوه تسهیل همکاری های بازرگانی از سوی دولت ارمنستان تایید و آماده امضا شد.

خبرگزاری ارمن پرس به نقل از شاروش کوچاریان معاون وزیر خارجه ارمنستان اجرایی شدن این توافقنامه را سبب تقویت روابط دو جانبه و تسهیل رفت و آمدها اعلام نموده است.

براساس این برنامه ریزی که در طول شش ماه به عملیاتی شدن نظام سفر بدون ویزا ایرانیان و ارمنستانی ها به کشور مقابل منجر خواهد شد، زمینه تاثیر مثبت بر دیگر بخش های همکاری نیز فراهم خواهد شد.

تسهیل ویزا؛ موضوع اول گردشگری ایران و روسیه

چندی پیش مسکو و تهران توافقنامه تسهیل صدور ویزا برای بخش های مختلف از جمله تجاری و دانشگاهی را اجرا کردند و همزمان خبرهایی انتشار یافت که مذاکراتی در باره لغو نظام ویزا جریان دارد و این فرایند سبب شد ویزا به موضوع اول گردشگری ایران و روسیه تبدیل گردد.

سمیه پسندیده افزوده است: با شروع فصل گرما، اندک اندک روس ها میزبان مسافران ایرانی می شوند، اما هنوز خبری از نتیجه مذاکرات لغو ویزا برای گردشگران نیست و نه تنها لغو نشده، بلکه برای گردشگری تسهیل هم نشده است و گردشگرانی هستند که برای ایرادهای جزئی واقعا قابل چشم پوشی، ناپیروز و بی نتیجه از کنسولگری روسیه در تهران خارج شده اند.

بنا به این گزارش، چند ماه پیش اخبار رسانه ای مربوط به برنامه لغو ویزا میان ایران روسیه فراگیر شد که اظهار نظرهای مختلف را در هر دو کشور در پی داشت، اما حقیقت این است که هنوز اقدام عملی چندانی صورت نگرفته است، موانعی وجود دارد و هنوز هم هستند مسافران روسی که با وجود اعلام لغو ویزا از سوی ایران به علت بعضی موانع پیروز به سفر نمی شوند.

نویسنده افزوده است: البته ظاهرا شرایط برای مسافران روسی در ایران کمی بهتر است و اگر منع خاصی نداشته باشند، می توانند در فرودگاه تهران با پرکردن فرم شامل اطلاعات صفحه اول گذرنامه، پرداخت 15 یورو حق بیمه، 70 یورو هزینه ویزا و بعلاوه ارائه شماره تماس از یک فرد یا هتل، ویزا فرودگاهی دریافت نموده و 30 روز در ایران اقامت کنند.

بنا به این گزارش، مسافران روسی که از این روش برای دریافت ویزا اقدام نموده اند گفته اند که تمامی این فرایند فقط حدود 20 تا 50 دقیقه زمان می برد، اما گردشگران ایرانی باید برای سفر به روسیه کماکان ویزا دریافت کنند و اگر به وسیله آژانس های مسافرتی اقدام کنند که دردسرهای حضوری را حذف می نماید، اما بین 480 تا 500 هزار تومان هزینه ویزا می گردد.

نویسنده ادامه داده است: از سوی دیگر، آن دسته از مسافرانی که خود به سفارت روسیه مراجعه می کنند، باید هفت خوان رستم را پشت سر گذاشته و اگر کوچک ترین اشتباهی در دعوتنامه یا فرم درخواست ویزا باشد، مجددا راهی خیابان نوفل لوشاتو می شوند و باید پشت درهای بسته کنسولگری روسیه منتظر بایستند، ولی اگر روس ها بخواهند ویزا را از کنسولگری ایران در مسکو بگیرند با میهمان نوازی چای و شیرینی، فضای گرم کنسولی و مبلمان های راحت پذیرایی می شوند تا کارها انجام گیرد و لازم نیست مانند ایرانیان در تهران در سرما و گرما ساعت ها در خیابان منتظر ویزای روسیه بمانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1967

به "تور ارمنستان ارزان: موضوع داغ حذف ویزا میان ایران و کشورهای ارمنستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: موضوع داغ حذف ویزا میان ایران و کشورهای ارمنستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید