هانوی در یک نگاه

به گزارش مجله عکس، هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام است که هزاران سال پیش توسط چینی ها به وجود آمده است و بیشتر جاذبه های توریستی کشور ویتنام نیز در این شهر واقع شده است.

هانوی در یک نگاه

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

هانوی در استان هانوی ویتنام قرار گرفته است و به عنوان پایتخت کشور، مملو از ساختمان ها و بناهای تاریخی است که بیشتر آن ها یادگار جنگ های ویتنام هستند. این شهر آسیایی همچنین مدت مدیدی تحت سلطه فرانسویان بوده و به همین دلیل، عنوان شهری با آمیزه ای از معماری شرقی و غربی را از آن خود نموده است. هانوی معروف به شهر 18 دریاچه حیرت انگیز، در سمت راست رودخانه رد ریور (Red River) و در آغوش طبیعتی بی نظیر قرار گرفته است و در 1,760 کیلومتری شمال هوشی مین و 120 کیلومتری غرب های فونگ قرار گرفته است. علاوه بر این، ساختمان های تاریخی، دریاچه های چشم نواز و پارک های زیبای فراوانی نیز در این شهر وجود دارد.

این شهر با مساحت 3329 کیلومتر مربع، مهد تاریخی 3000 ساله است که 6.7 میلیون نفر جمعیت از ملیت ها و قومیت های مختلف با مذاهب مختلف در آن زندگی می نمایند. اکثر ویتنامی ها به زبان خمر (Khmer)، زبان کامبوج و جمعیت اندکی نیز به زبان انگلیسی و ماندارین مسلط هستند.

هانوی، آب و هوای نیمه استوایی گرم و مرطوب دارد و میزان بارندگی آن زیاد است. در واقع این شهر آب و هوای معمول مناطق شمالی ویتنام را دارد و دارای 4 فصل متمایز است. اینکه کدام فصل را برای سفر انتخاب کنید، به اهداف شما از سفر بستگی دارد؛ به اینکه قصد دارید کدام جاذبه ها را ببینید و چه کارهایی در طول سفر انجام دهید. اگر دنبال آب و هوای خنک تر هستید، بهترین زمان سفر در بهار یا پاییز است.

از جاذبه های هانوی می توان به دریاچه هوان کیم (Hoan Kiem Lake)، معبد انگوک (Ngoc Son Temple)، موزه زندان هوا لو (Hoa Lo Prison)، محله قدیمی هانوی (Hanoi Old Quarter)، معبد لیتراچر (The Temple of Literature)، موزه مردم شناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)، معبد چوآتران کواک (Chua Tran Quoc)، مقبره هو چی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)، کاخ رئیس جمهوری هو چی مین (Ho Chi Minh Presidential Palace)، کلیسای جامع سنت خوزه (St. Josephs Cathedral) و... اشاره نمود. هر چند که غذاهای سنتی و خیابانی هانوی به تنهایی یکی از جاذبه مهم گردشگری این منطقه است.

در تور هانوی از جشن هایی نظیر جشن سال نوی ویتنامی در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، فستیوال کو لوآ (Co Loa) در اواسط پاییز، فستیوال بهاری لو مات (Le Mat) نیز لذت ببرید.

بهترین سوغاتی های هانوی را می توانید در محله قدیمی شهر و نواحی اطراف آن پیدا کنید؛ سوغاتی هایی نظیر محصولات ابریشمی، گلدوزی های دستی، محصولات کاغذی Do، چای نیلوفر، میوه های خشک ویتنامی (O Mai)، پیراهن سنتی بلند ویتنامی (Ao Dai)، صنایعی از جنس بامبو، محصولات اقلیت های قومی از جمله انواع لباس، منسوجات دست بافت سنتی، کیف، نقاشی، صنایع دستی چوبی و اشیای سرامیکی را بخرید و به عزیزان خود هدیه دهید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / کجارو
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 384

به "هانوی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانوی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید