هشدار درباره بحران آب در تهران ، پیرهادی: اول دولتی ها رعایت نمایند؛ بعدمردم

به گزارش مجله عکس، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: مقدار آب 5 سد اطراف تهران بسیار پایین است و اگر باران نیاید تهران 100 روز بیشتر آب ندارد.

هشدار درباره بحران آب در تهران ، پیرهادی: اول دولتی ها رعایت نمایند؛ بعدمردم

به گزارش خبرنگاران، مهدی پیرهادی در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقدار آب 5 سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب اگر باران نیاید با توجه به شرایط فعلی، تهران 100 روز بیشتر آب ندارد.

او با بیان اینکه واقعیت ها را باید به مردم گفت، اضافه نمود: در سدهای اطراف تهران آب وجود ندارد و باید گفت آب نیست. اکنون که در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود آب هستیم باید برای فصل تابستان و سال های بعد چاره اندیشی کنیم. چون واقعیت ها را به مردم نمی گوییم، مردم حساسیت موضوع را احساس نمی نمایند.

پیرهادی ادامه داد: بسیاری از مجموعه های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری تهران باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام داده و مبحث 16 و 19 ساختمان را اجرا نمایند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این موضوع را با سازمان استاندارد تهران نیز مطرح نموده ام، اضافه نمود: ابتدا مجموعه های دولتی و نهادهای عمومی باید مبحث 16 و 19 را اجرایی و مشخص تکلیف نمایند تا پس از آنها از شهروندان بخواهیم این مباحث را اجرایی نمایند.

پرند زیرساخت ندارد

او با ارائه تذکر دیگری درباره بحث سکونت پذیری شهر تهران گفت: از دولتمردان می خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر نمایند چراکه تهران بیش از 10 میلیون نفر گنجایش ندارد. در شهر پرند حتی با گذر از 400 متر به آب نمی رسیم؛ پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.

پیرهادی با بیان اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب بارها طی نامه های مختلف اعلام نموده است که شهر پرند ظرفیت ندارد گفت: بر اساس اعلام مجموعه آب و فاضلاب، شهر پرند برای سکونت پذیری بیشتر آب و زیرساخت ندارد.

او بعلاوه از تصویب آئین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی به وسیله دولت قدردانی کرد و اضافه نمود: تصویب این آئین نامه اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست بوده و نخستین بار است که قانون جامعی در بحث محیط زیست تصویب شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2191

به "هشدار درباره بحران آب در تهران ، پیرهادی: اول دولتی ها رعایت نمایند؛ بعدمردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره بحران آب در تهران ، پیرهادی: اول دولتی ها رعایت نمایند؛ بعدمردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید