چه زمانی و کجا پیاده روی کنیم؟

به گزارش مجله عکس، پیاده روی در شب نیز می تواند خوب باشد، به خصوص اگر ماه کامل باشد. یک فرد به طور میانه در زمان ماه کامل 20 دقیقه کمتر می خوابد چراکه اجداد ما از نور ماه به عنوان یک چراغ طبیعی برای طولانی تر کردن روز استفاده می کردند.

چه زمانی و کجا پیاده روی کنیم؟

پیاده روی اگرچه فعالیتی رایج است، اما تکنیک ها و نکات خاص خود را دارد. با برترین زمان و برترین مکان برای پیاده روی در شهر ها آشنا شوید.

پیاده روی رایج ترین ورزش روزمره بیشتر مردم دنیا است. سادگی و در دسترس بودن همراه با تنوع خاصی که در این ورزش وجود دارد آن را به یکی از محبوب ترین فعالیت های روزانه تبدیل نموده، اما همین کار ساده نیز تکنیک ها و نکات خاص خود را دارد.

گاردین در خصوص اینکه چگونه از پیاده روی بیشترین بهره را ببریم که هم برای سلامت روحی و هم جسمی ما مفید باشد با یک متخصص صحبت نموده است:

فقط به این علت که بسیاری از ما بیشتر عمر خود را پیاده روی نموده ایم، به این معنی نیست که آن را به برترین شکل انجام می دهیم. پس سالم ترین روش برای پیاده روی چیست؟ حوزه های بسیاری در زمینه سلامت مطرح است، سلامت روان، سلامت عاطفی، سلامت روده و غیره. آیا پیاده روی واقعا می تواند به همه آن ها یاری کند؟

بهتر است هوایی که می خواهید در آن راه بروید پر از یون های منفی باشد. این اتفاق در جایی که آب در حال سقوط است می افتد. آبشار ها درخشان هستند یک مطالعه علمی این موضوع را ثابت نموده است؛ گروه های مختلفی که در این پژوهش مقایسه شدند شامل عده ای بودند که در نزدیکی آبشار ها قدم زدند، گروهی در داخل ماندند و گروهی دیگر در کوهستان قدم زدند. در نهایت، گروه آبشار پریشانی روانی بسیار کمتر، ظرفیت ریه بهبود یافته تر و سطوح بسیار بالاتری از آنتی بادی -ایمونوگلوبولین ترشحی که در مخاط دهان و بینی و روده یافت می گردد- داشتند.

افسوس که در بسیاری از شهر ها هیچ آبشاری وجود ندارد. برترین جایگزین این است که به یک پارک بروید و در نزدیکی حوض و فواره آنجا راه بروید. این برترین چیزی است که ما در شهر داریم.

برترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است؟

اگر فردی کم خواب هستید، باید حداقل 10 دقیقه تا یک ساعت پس از بیدار شدن پیاده روی کنید. کنار پنجره و در اتاق پیاده روی کردن خوب نیست! - شما به حدبیشتر نور احتیاج دارید تا به بدنتان بگوید که بعد از 15 ساعت دوباره بخوابد. پیاده روی در اواخر بعد از ظهر و در یک باغ یا جنگل انبوه، بر اساس مطالعات، تأثیری مشابه مصرف قرص خواب دارد. اگر برای بهتر شدن خلق و خوی خود راه می روید، علم می گوید که زود بیرون بیایید.

پیاده روی در شب نیز می تواند خوب باشد، به خصوص اگر ماه کامل باشد. یک فرد به طور میانه در زمان ماه کامل 20 دقیقه کمتر می خوابد چراکه اجداد ما از نور ماه به عنوان یک چراغ طبیعی برای طولانی تر کردن روز استفاده می کردند.

پیاده روی معمولی ما در خیابان های شلوغ، سالم ترین راه نیست، اما اگر چاره ای جز این ندارید به فراکتال ها توجه کنید؛ فراکتال یک الگوی تکراری است که اغلب در طبیعت و در معماری یافت می گردد. وقتی به یک فراکتال نگاه می کنیم، به طور غریزی آرام می شویم، زیرا مغز ما امواج آلفای حس خوبی فراوری می نماید.

با این حال از حضور در طبیعت غافل نشوید؛ یک مطالعه نشان داد افرادی که در شهر ها زندگی می نمایند با آواز پرندگان خلق و خوی بهتری می یابند. بعلاوه، وقتی به افق نگاه می کنید سطح استرس شما با کاهش کورتیزول کم می گردد و به همین علت است که بام شهر های شلوغ یکی از مکان های محبوب برای گشت وگذار هستند.

با این حال، تجربه پیاده روی در سحرگاه، توام با معنویت و شکوه خاصی است. شهر خالی و خورشید در حال طلوع است؛ می توانید صدای پرندگان را بشنوید، ساختمان ها را ببینید، تاریخ آن ها را حس کنید و از پیاده روی خود لذتی دوچندان ببرید.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2157

به "چه زمانی و کجا پیاده روی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی و کجا پیاده روی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید