کاردیف کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

به گزارش مجله عکس، یکی از شهرهای پرجمعیت کشور ولز که بخشی از پادشاهی متحده است، شهر کاردیف است. کاردیف شهری باستانی است که زمانی که وارد آن می شوید، گمان می کنید که به شهر جادوها سفر کرده اید. این شهر، نقش مهمی در اقتصاد، گردشگری و حکومت کشور ولز را ایفا می کند. جمعیت کاردیف حدودا 364000 نفر است که بیشتر به زبان انگلیسی و ولزی صحبت می کنند.

کاردیف کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

جاذبه های گردشگری کاردیف

کاردیف با این که کمتر شناخته شده است اما بهشتی برای گردشگرانی است که به کشف این شهر زیبا می پردازند. از بناهای تاریخی گرفته تا فضاهایی سرسبز و طبیعتی شگفت انگیز، در همه جای شهر کاردیف به چشم می خورد.

قلعه کاردیف

در سواحل رودخانه تاف، قلعه کاردیف را مشاهده می کنید که معروفترین دیدنی کاردیف است. این قلعه در گذشته در تصرف انگلستان بوده است. قلعه کاردیف نمونه کامل یک قلعه قرون وسطایی است که شما را به فیلم هایی با ژانر تاریخی-جنگی می برد. موزه رگبار آتش در این قلعه قرار گرفته که تماشای آن خالی از لطف نیست. فضای اطراف قلعه کاردیف بسیار تماشایی است. حتما چند دقیقه ای را در هوای دل انگیز و طبیعت زیبای اطراف قلعه، قدم بزنید.

موزه ملی کاردیف

ورودی این موزه رایگان است و دولت ولز برای تماشای هر چه بیشتر این موزه، کمک هزینه جداگانه ای در نظر گرفته است. این موزه در سال 1905 افتتاح شده است و جزو مجموعه موزه ملی ولز است که در بخش های باستان شناسی، گیاه شناسی و جانورشناسی فعال است.

پارک بوت کاردیف

پارک بوته کاردیف از دیگر دیدنی های کاردیف است که معمولا مردم شهر با خانواده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود، به این پارک تماشایی می فرایند. این پارک 53 هکتار مساحت دارد و ریه های شهر کاردیف نیز محسوب می شود. بوت درواقع مقامی سلطنتی است که به خانواده صاحب قلعه و باغ نسبت داده شده است.

پارک تجربه های دکتر هو کاردیف

این پارک همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. یک پارک هیجان انگیز که عمده شرکت کنندگان آن، جوانان و نوجوانان هستند. با این که هزینه بلیط ورودی این پارک کمی گران است اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

دانشگاه کاردیف

در میان تمام دانشگاه های ولز، دانشگاه کاردیف پیروز به کسب بالاترین رتبه شده است. این دانشگاه از معدود دانشگاه هایی است که دو تن از اعضای هیئت علمی آن، دارای جایزه نوبل شده اند. با توجه به امکاناتی که در شهر کاردیف وجود دارد، افراد بسکمک علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند. بیش از شش هزار غیر بریتانیایی در این دانشگاه، تحصیل می کنند. اگر به تماشای دانشگاه های خارجی علاقه دارید، حتما از این دانشگاه و شور و هیجانی که در آن ها وجود دارد، دیدن کنید.

ساحل کاردیف

در کرانه دو رودخانه تاف و الی، ساحلی 200 هکتاری مشاهده می کنید که یکی از بزرگترین پروژه های دولت بریتانیا بوده است. این ساحل مکانی فوق العاده تمیز با امکانات ویژه ای برای گردشگران است.

موزه تاریخ ملی سنت فاگانس

سنت فاگانس نام روستایی در اطراف شهر کاردیف است. این روستا موزه ای با همین نام را در دل خود جای داده است که درواقع، نمایشگاهی رو باز است. با این که این موزه متفاوت تر از موزه های دیگر شهر کاردیف است اما در همین چند ساعتی که از موزه بازدید می کنید، تمام فرهنگ و آداب و رسوم مردم ولز را می شناسید. در این موزه، اشیای تاریخی و لوازم قدیمی جمع آوری شده اند که سبک زندگی مردم ولز در گذشته را به نمایش می گذارد

مرکز هنری هزاره ولز

اگر دلتان می خواهد که کنسرت ها، جشن ها، تئاتر موزیکال و پایکوبی باله را مشاهده کنید، به این مرکز هنری بروید و بعد از این که حسابی انرژی دریافت کردید، به بازارها، فروشگاه ها و رستوران هایی که در اطراف آن قرار گرفته اند، سر بزنید.

منبع: سفرمی
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1024

به "کاردیف کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاردیف کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید