گوسفندان با چرا کردن به باستان شناسان برای حفظ ویرانه های پمپئی یاری می نمایند

به گزارش مجله عکس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، گوسفندان با چرا کردن به باستان شناسان برای حفظ ویرانه های پمپئی یاری می نمایند.

گوسفندان با چرا کردن به باستان شناسان برای حفظ ویرانه های پمپئی یاری می نمایند

پمپئی شهر رومی است که بر اثر فوران فاجعه بار کوه وزوو در سال 79 پس از میلاد زیر چندین متر خاکستر مدفون شد و حالا گله ای از گوسفندان با چرا کردن برای حفظ ویرانه های این شهر باستانی به باستان شناسان یاری می نمایند.

از زمانی که کاوش در این مکان از 250 سال پیش شروع شد، باستان شناسان فقط حدود دوسوم از 66 هکتار محوطه پمپئی را کشف نموده اند.

حفاظت از بخشهای کشف نشده این شهر باستانی در مقابل فرسایش ناشی از گذشت زمان و طبیعت یکی از اولویت های مسئولان نگهداری از محوطه باستانی پمپئی است.

مدیر پارک باستان شناسی پمپئی بیان نمود: اینکه علف و گیاهان دیگر در دیوارها و خانه های باستانی یا روی آنها رشد نمایند، یک مشکل است؛ بنابراین سعی می کنیم رویکردی پایدار به کل محیط داشته باشیم تا از مصرف مواد و بعلاوه از رشد گیاهان روی دیوارها و خرابه ها جلوگیری کنیم.

گله ای از 150 گوسفند به منطقه پنجم، بخش شمالی شهر فرستاده شده اند که تپه های پوشیده از چمن و بقایای ویران شده خانه ها و مغازه های باستانی در آن واقع شده است.

دسترسی به منطقه پنج هنوز برای میلیون ها بازدید نماینده که هر سال به پمپئی می آیند، ممنوع است اما پارک باستان شناسی در سالهای اخیر کاوش های جدیدی را در این مکان شروع نموده است.

از جمله مهمترین اکتشافاتی که از سال 2018 در پمپئی اجرا شده است، به کشف فرسکوهای واضح، بقایای فروشگاه تنقلات و بقایای اسکلت افراد میتوان اشاره نمود که بر اثر فوران آتشفشان کشته شدند.

به گفته مدیر پارک باستان شناسی پمپئی، طرح استفاده از گوسفندان هم به صرفه جویی در هزینه و هم به حفاظت از منطقه یاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2253

به "گوسفندان با چرا کردن به باستان شناسان برای حفظ ویرانه های پمپئی یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوسفندان با چرا کردن به باستان شناسان برای حفظ ویرانه های پمپئی یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید