آشنایی با سوغات و مراکز خرید مشهد

به گزارش مجله عکس، شاید شما هم علاقه داشته باشید تا پس از سرانجام کرونا و طبق اعلام وزارت بهداشت به مشهد سفر کنید و از مراکز خرید مشهد و جاذبه های گردشگری بازدید کنید. همیشه این سوال که از کجا و چه مراکز خرید و بازارهایی خریدی به صرفه و منطقی داشته باشیم، برای همه پیش می آید و کاملا هم طبیعی است. چون بخشی از مدیریت هزینه ها در زندگی روزمره و یا سفر، به چگونگی خریدها برمی گردد. این مطلب برای آشنایی بیش تر با شهر مشهد است و در ایام کرونا توصیه می کنیم که از سفر کردن بپرهیزید.

آشنایی با سوغات و مراکز خرید مشهد

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام سفرمارکت، کسانی که به دنبال خرید در کنار جاذبه های مذهبی و تاریخی مشهد هستند، یکی از انگیزه هایشان، پیدا کردن همین مراکز خرید و بازارهای مناسب است. در این نوشته کمی دقیق تر و اختصاصی به خرید و خریدگردی در مشهد می پردازیم.

اقتصاد شهر مشهد چگونه است؟

مشهد دومین شهر بزرگ ایران پس از تهران پایتخت و مرکز استان خراسان رضوی است. تا پیش از تفکیک سه استان خراسان، مشهد باز مرکز استان خراسان به شمار می رفت. جمعیت زیاد شهر مشهد و قرار گرفتنش در شمال شرقی ایران و نزدیکی به مرز چند کشور همسایه موجب اهمیت راهبردی آن شده است.

مشهد به نوعی در راستا تاریخی جاده ابریشم واقع شده است. در کنار این موضوع، شمار زیاد گردشگرانی که سالانه بلیط هواپیما تهران به مشهد و پرواز مشهد تهران به این شهر سفر می کنند موجب گردش مالی بزرگی در این شهر می شوند.

جمعیت تقریبی 30 میلیون نفری مسافرانی که به مشهد سفر می کنند، حجم بزرگی از سوغات و دیگر اقلام را خرید می کنند و این به رونق شهر می افزاید.

همین بزرگ بودن اقتصاد شهر مشهد موجب شده، بازارها و مراکز خرید متعددی در این شهر ساخته شوند. هر کدام از این بازارها بنا به موقعیت قرارگیریشان در شهر، فاصله شان از حرم امام رضا (ع)، وسعت و گستردگی و همچنین جامعیت اقلام و عرضه کنندگان، با استقبال نسبی و متفاوت اهالی مشهد و گردشگران رو به رو می شوند.

بازارها و مراکز خرید مشهد چه اقلامی را عرضه می کنند؟

مشهد به عنوان شهری گردشگرپذیر، دارای دو سویه متفاوت است. از یک سو شهری با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت است و بازارهای آن باید اقلام مصرفی روزانه این جامعه را تامین کنند. این عملکردی است که در بیشتر شهرها از یک بازار یا مرکز خرید انتظار می رود.

اما در شهرهای گردشگرپذیر مانند مشهد، کیش، قشم، شیراز و اصفهان، مراکز خرید سنتی و مدرن یه وظیفه دیگر هم پیدا می کنند و آن عرضه سوغات و رهاوردهای سفر برای گردشگران و مسافران است. مشهد هم مجموعه ای گسترده از سوغات بومی استان خراسان و شهرهای گوناگون آن را در خود گردآورده و به گردشگران عرضه می کند.

فیروزه نیشابور و جواهرات و زیورآلات ساخته شده از آن، از جمله گرانبهاترین و ارزشمندترین سوغاتی است که گردشگران در مشهد خریداری می کنند. زعفران که به طلای سرخ هم مشهور است، از نمادهای شهر مشهد و استان خراسان به شمار می رود. زرشک دیگر سوغات خوراکی سرخرنگ مشهد است که در بازارهای این شهر می توانید تهیه کنید.

مراکز خرید و بازارهای معروف و پیروز مشهد

مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق که در شمال شرقی شهر مشهد جای گرفته، پاساژی لوکس و زیباست که از محبوبیت زیادی بین اهالی و مسافران برخوردار است. تعداد زیاد فروشگاه ها در چندین طبقه و طراحی داخلی عالی موجب شده تا این مرکز خرید به یک مرکز گشت و گذار تبدیل شود.

وجود یک شهربازی کوچک در داخل این پاساژ آن را برای خانواده هایی که با بچه ها به آن می فرایند جذاب تر کرده است. الماس شرق همچنین در همسایگی مرکز گردشگری سپاد و پارک آبی آفتاب واقع شده است.

بازار رضا

یکی از بازارهای سنتی و کلاسیک شهر مشهد که از معروف ترین نمونه ها در ایران هم به شمار می رود، بازار رضا است که چیزی در حدود نیم قرن پیش در مشهد ساخته شد.

بازار رضا که بسیار به حرم امام رضا (ع) نزدیک است، هم از دید معماری و طراحی بسیار جذاب و دلنشین است و هم تنوع خوبی از کالاهای مختلف مخصوصا برای گردشگران را به همراه دارد.

مرکز خرید آرمان

یکی از مراکز بزرگ و پیروز مشهد که در نزدیکی حرم جای گرفته، مرکز خرید آرمان مشهد است. این مرکز خرید دارای یکی از بزرگترین فودکورت های شهر مشهد است.

همچنین در ساخت آن روی طراحی داخلی و ایجاد تزئینات و تفریح های مختلف برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده و همین آرمان را به یکی از بازارهای خوب مشهد تبدیل کرده است.

مرکز خرید پروما

پروما هم مانند الماس شرق در نیمه شمالی شهر مشهد جای گرفته است. مرکز خرید پروما با 4 طبقه هم جوابگوی اهالی مشهد است و هم گردشگران. اما پروما هم با ویژگی های خاص خودش شناخته می شود. یکی از آنها دارا بودن یک زمین بولینگ در بالاترین طبقه اش است و همین نقطه تمایز آن شده است.

مرکز خرید آلتون

مرکز خرید آلتون در بلوار دانشگاه مشهد و تقریبا در مرکز این شهر قرار گرفته است. آلتون بیشتر با فروشگاه ها و برندهای فروش چرم شناخته می شود.

علاوه بر اینها شمار دیگری مرکز خرید هم در مشهد هست که می توانید به آنها هم سر بزنید. مرکز خرید وصال در میدان بهارستان، زیست خاور در میدان تقی آباد، مشهدمال در بلوار جانباز جنوبی، کوثر مال در بلوار هاشمیه، کیان سنتر 2 در بلوار جانباز و برج اکسون در خیابان 17 شهریور، برخی از این مراکز خرید هستند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری و هتل های مشهد می توانید از وبسایت سفرمارکت بازدید کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1346

به "آشنایی با سوغات و مراکز خرید مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغات و مراکز خرید مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید