آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ

به گزارش مجله عکس، معرفی آلاچاتی ترکیه برای کسانی که می خواهند یک مسافرت متفاوت و هیجان انگیز به ترکیه داشته باشند حائز اهمیت است. شهر آلاچاتی در مقایسه با شهرهایی همانند استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا شهرت کمتری دارد، اما کسانی که به این منطقه سفر نموده اند رضایت خاطر بیشتری داشته و بیان نموده اند که در سالیان آینده مجدداً به این شهر مسافرت خواهند کرد؛ شما نیز اگر نمی خواهید همانند اغلب مردم دنیا به شهرهای مدرن و آنچنانی سفر کنید بهتر است برنامه ویژه ای برای سفر به شهر آلاچاتی داشته باشید.

آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ما در این مقاله علاوه بر معرفی شهر آلاچاتی ترکیه به ارائه تصاویر بسیار زیبایی از این شهر تاریخی و ارائه اطلاعات مهمی در مورد گردشگری به این منطقه خواهیم پرداخت. قطعا تصاویر رویایی و وسوسه انگیز شهر آلاچاتی ترکیه شما را ترغیب خواهد نمود تا هرچه زودتر کوله بار سفر را بسته و راهی این مقصد جذاب و دل انگیز شوید. بنابراین پیشنهاد می دهیم با ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

در تور ترکیه خبرنگاران شما فرصت گشت و گذار این شهر را خواهید داشت.

آلاچاتی ترکیه را بیشتر بشناسید

در غرب شهر ازمیر شبه جزیره ای با نام شبه جزیره چشمه قرار گرفته است که در قلب آن شهر کوچکی با نام شهر آلاچاتی با خانه های قدیمی و بسیار زیبا هم اکنون به عنوان یکی از متفاوت ترین مناطق گردشگری دنیا شناخته می گردد.

فاصله این شهر کوچک با شهر ساحلی چشمه چیزی در حدود 10 کیلومتر است. این شهر کوچک با جمعیت بسیار کم که تقریبا 12 هزار نفر است از سیستم حمل و نقل مناسبی برخوردار بوده و گردشگران هیچگونه مسئله ای برای رفت و آمد به این شهر زیبا از سمت شهر ازمیر و یا سایر شهرهای ترکیه نخواهند داشت.

اگر بخواهید با تاریخ و گذشته آلاچاتی آشنا شوید، بهتر است بدانید که این منطقه قدمت بسیار زیادی دارد، اما شکل و شمایل کنونی آن ناشی از مهاجرت یک جمعیت یونانی از جزیره خیوس در سال 1830 میلادی بوده است.

در آن موقع شهر آلاچاتی یک روستای کوچک بود، اما مردم یونان به ایجاد باغات انگور و پرورش زیتون روی آوردند و پس از توسعه و رونق فراوری و تجارت در آن روستاها مبادرت به ساخت خانه های سنگی، کوچه ها، گذرگاه های متفاوت و آسیاب های بادی نمودند تا اینکه پس از گذشت مدت ها شکل و شمایل روستا به نوعی شهر پیشرفته و توسعه یافته تغییر یافت و یونانی تبار های مقیم این شهر .کوچک به آن لقب آلاچاتی دادند. آلاچاتی ترکیه یکی از زیباترین مناطق گردشگری دنیا است که کاملا جنبه مسکونی دارد

چطور به آلاچاتی ترکیه برویم؟

شما میتوانید با خرید تور ازمیر یا رزرو آنلاین پرواز ازمیر و هتل ازمیر از خبرنگاران با مناسب ترین قیمت به این شهر برسید.

اقامتگاه های سنگی در آلاچاتی ترکیه

زمانی که از اقامتگاه های سنگی سخن می گویم شاید تصور کنید شهری همانند روستای کندوان در آذربایجان شرقی مدنظر ماست، اما اگر به تصاویر ارائه شده در مورد این شهر کوچک دقت کنید متوجه می شوید که معماری آنها بسیار جذاب و دل انگیز و متفاوت است.

جالب است بدانید که هم اکنون بسیاری از خانه های سنگی در آلاچاتی خالی از سکنه بوده و موقعیت مناسبی را برای گردشگران جهت اقامت شبانگاهی در این خانه ها فراهم نموده اند.

در بعضی از بخش های شهر کوچک آلاچاتی شاهد هتل هایی متشکل از چند اقامتگاه سنگی هستیم که دارای ویو مناسب و کاملاً طبیعی به همراه باغچه های متنوعی از گل های کاغذی هستند. این اقامتگاه ها از آن جهت که در زمره اقامتگاه های خاص قرار دارند و با توجه به افزایش امکانات نیز مشمول پرداخت هزینه های بیشتری خواهند بود.

هتل های مدرن و چند ستاره ای که در اغلب نقاط دنیا نیز تأسیس می شوند در حاشیه شهر آلاچاتی قرار داشته و شما نمی توانید یک یا چند نوع از این هتل ها را در مرکز بافت شهری آلاچاتی مشاهده کنید. هتل های ساحلی ایلیجا از جمله هتل های مدرن و چند ستاره شهر چشمه به حساب می آیند.

رستوران ها و کافه های آلاچاتی

از آنجا که اغلب گردشگران منطقه آلاچاتی، این جاذبه گردشگری را به عنوان یک مقصد اقامتی نمی شناسند و بسیاری از آن ها در طول روز و یا حتی پاسی از شب به این منطقه مراجعه نموده و سپس به اقامتگاه های خود در شهر ازمیر و یا حاشیه شهر آلاچاتی می فرایند میزان کافه ها و رستوران ها نیز بسیار بیشتر از اقامتگاه های موجود است.

بسیاری از این رستوران ها و کافه ها امکان سرو غذا و نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و سرد در فضای باز و در کنار باغچه های رنگارنگ و گلدان های زیبا را برای مسافران فراهم نموده اند.

یکی از پرهوادارترین وعده های غذایی در آلاچاتی ترکیه وعده صبحانه است که تنوع بسیار زیادی داشته و می توان گفت مجموع صبحانه های سرو شده در رستوران ها و کافه های این شهر کوچک به بیش از 100 نوع مختلف و متنوع می رسد.

قهوه ترک در کافه ها و ساندویچی محلی به نام کومروکو، همچنان در صدر پر هوادار ترین نوشیدنی ها و خوراکی های منطقه قرار دارند. میزهای رنگارنگی که برای شما تدارک دیده می گردد می تواند شما را غرق زیبایی ها و عطر و طعم خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف آلاچاتی کنند. قطعاً شما خاطرات خوش شکم گردی در آلاچاتی را در طول عمر خود فراموش نخواهید کرد.

تفریحات گردشگران در آلاچاتی

بهتر است از این واقعیت محرز دور نشویم که پیاده روی و قدم زدن در میان کوچه پس کوچه های شهر آلاچاتی همچنان به عنوان محبوب ترین و پرهوادارترین تفریح ممکن در میان گردشگران شناخته می گردد. پس از آن می توان به ساعت ها نشستن در کافه ها و رستوران های دنج این شهر کوچک اشاره کرد که هرگز شما را خسته و دلزده نمی کند. در مورد سایر تفریحات آلاچاتی ترکیه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. بازدید از آسیاب های بادی و بسیار قدیمی این شهر که توسط یونانی های مهاجر ساخته شده اند.
  2. خرید از شنبه بازار شهر آلاچاتی
  3. تفریحات ساحلی همانند موج سواری، کایت سواری و ورزش ها و تفریحات آبی به همراه برگزاری تورهای دریایی از بندر و اسکله آلاچاتی که در 2 کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است و در اغلب اوقات از ماه می تا اکتبر ادامه دارند.
  4. کافه گردی های شبانه در مناطق ویژه ای از شهر آلاچاتی
  5. شرکت در جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی که به صورت کاملاً طبیعی و سالم فراهم شده اند و در ماه آوریل برگزار می گردد.
  6. شرکت در مسابقه ماهیگیری که متعلق به ماه اکتبر است.
  7. شرکت در جشنواره بادبادک ها که در ماه می برگزار می گردد.

علاوه بر تفریحات فوق، حتما از مناطق ذیل نیز دیدن کنید:

  1. ساحل زیبا و تفریحی Ilica در شمال
  2. ساحل پرنشاط و زنده Aya Yorgi در منطقه Dalyan در شمال غرب
  3. چشمه های آبگرم و استخر های دارای مواد معدنی درمانی در Şifne
  4. آثار باستانی و تاریخی ارزشمند به جای مانده درIldiri (Erythrai) واقع در شمال شرق
  5. سواحل زیبا و تفریحی Altinkum و Pirlanta در منطقه Ciftlikkoy در غرب
  6. بازدید از قلعه باستانی و موزه اشیای تاریخی معروف آن

استانبولترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1496

به "آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاچاتی ترکیه، شهری با خانه های رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید